Vårkänslor !!!

Äntligen, vi kunde gå igenom skogen igen !
Vi har ju haft så otroligt mycket snö i vinter.
Så vi trodde ju det skulle ta hur lång tid som helst att tina bort.
Men det har gått superfort.
Och grönt börjar det bli.
På vissa ställen är ju snöhögar kvar, det ser lite märkligt ut med björkar som står i snö har gröna blad .
Att bäcken var strid och yster var något som Asta uppskattade. Gott med lite vatten också.
 
Visst tusan känns det att man får mer energi av ljuset och värmen?
Jag är mycket piggare nu.
Att jag undviker socker sedan i mitten på mars gör nog också att jag känner mig piggare. 
Stabilt blodsocker underlättar ju.
Speciellt när man som jag går från att äta såna kopiösa mängder socker. 
Framför allt i form av Marabou dubbelnougat  fasters geisha och fikabröd av alla sorter.
Biverkningen i form av några tappade kilon gör såklart sitt till det med.
 
Ledig dag idag, och faktiskt riktigt lugnt. Städa handla och sitta i lugn och ro och äta lunch. Sovmorgon och ladda batterierna med långpromenad med hunden i solen.
Det viktiga återhämtningen.
Jag ska verkligen ta mig tid till det.
Stressen börjar bli lite för mycket.
Stressutslag i nacken, svårt att sova osv. Men jag ser varnigssignaleena nu, och agerar för att motverka.
Sist körde jag bara på.
Men man får ta lärdom av sina erfarenheter.