Västervik

Nu har maken Och jag varit på en liten semester tripp. 
Ungdomarna var inte intresserade av att följa med, så vi åkte i veckan när dom ändå jobbade. 
Så kan vi åka på nån dagstur med dem sen när dom är lediga. 
Vi började med fika i Norbeg. 
Sen åkte i raka spåret till Jönköping därifrån. 
Det var lagom att åka när man inte kommer iväg förrän efter 10.00.
Därifrån skulle vi sen bestämma åt vilket håll vi skulle åka dagen efter. 
Vi bodde på Clarion collection hotell Victoria. 
Helt perfekt, då vi kom ganska och middags buffé ingick i priset. 
Buffé n var riktigt bra. Det var bla. Grillad lammkorv som maken tyckte var supergoda. 
Jag gillar inte korv, och de var för starka för mig, men det fanns absolut så jag blev nöjd ändå,  sallader och gott bröd och ugnsstekt färskpotatis. 
Bäst var ändå personalen. 
Värdens gulligaste lilla kille som fick alla på gott humör. 
Det var föresten bara ungdomar i restaurangen och dom gjorde ett superbra jobb! 
 
Ett hotell med en varm och välkomnande känsla. 
 
Sen blev det inte Skåne. Det får bli ett annat år. 
Man  bör vara borta lite längre om man ska åka så långt. 
För kommer vi till Skåne Så måste man jag ju passa på att se alla de platser Jag vill. 
Och det kräver nog en vecka, vilket inte ekonin tillåter. 
 
Vi åkte till Västervik i stället. 
Och himmel vad glad jag är för det. 
Vilken otroligt vacker stad! 
 
Vi har varit till Västervik en gång förut. 
På vägen hem när vi hade varit på Öland när våra äldsta barn var ganska små, innan tvillingarna kom. 
Det regnade och regnade. Vi hade husvagn och våra kompisar tält. Vi var på den fina campingen, men det var så blött att vi körde fast. Och vi såg inget annat av varken campingen eller staden.
Det var då jag sa, aldrig mer camping, och glömde det lagom till semestern året efter. 
 
Nu visade sig staden från din absolut bästa sida. 
Solen sken och det var ljuvligt skönt. 
Jag hade sökt hotell genom booking.se.
Och hittade Hotell Park. 
Och vilket underbart ställe!! 
Bara mottagandet. 
Det är ett litet privat hotell med 11 rum tror jag. 
Ett fantastiskt trevligt par som äger hotellet. 
Vi fick en karta som de tagit framme tips på restauranger och fik. 
Perfekt. 
Läget är också perfekt. Mitt emot stationen. 
Och några minuters promenad till torget. Småbåtshamnen bara runt hörnet. 
 
 I det lilla huset bodde vi. 
 
Så himla gulligt. 
Två plattor, kylskåp, porslin. Och till och med paraply fanns det! 
 

 
Med mörkläggnings gardiner så det blev helt mörkt om man  ville. 
Och en innergård som var hur lugn och fin som helst. 
 
Ska ni till Västervik och bo på hotell så rekommenderar jag verkligen hotell Park. 
Underbart! 
 
Efter Västervik blev det Norrköping, en liten bit hemåt. 
Men den staden imponerande inte så värst på mig. 
Och inte det tjusiga comfort hotell Norrköping heller. 
 
De andra hotellen var så otroligt bra. 
Det här var väl fint. 
Men ingen varm Känsla alls och inga extrakuddar... 
Fast sämst var frukosten. 
Frukosten var 7-10.30.
När klockan var före 10.00 fanns inget bröd. Bara lite rostbröd. 
Ingen ost, ingen gurka och slut på pannkakor. 
Tråkigt. Det var ju faktiskt dom som kom kl. 10.00
Nej. Dit kommer jag nog inte att åka fler gånger. 
Men en fantastisk restaurang hittade vi i alla fall. 
 
Nu är vi hemma igen. Borta bra men hemma bäst. 
Var det inte så? 
Jag är beredd att hålla med. Men  ber någon mig åka till Västervik så följer jag med:) 
 
Hotell Park - Jönköping - Västervik - resa - semester