Passivitets träning

Vi har gått valpkurs, Asta och jag. 
Det gick välspdär, hon var inte så gammal och Så vansinnigt glad i andra hundar och andra hussar och mattar. 
Men både hon och jag lärde oss en hel del. 
Det var min ambition att gå allmänlydnad och kanske någon mer kurs. 
Att bli en del av gemenskapen på brukshundssklubben var något jag såg fram emot. 
Tyvärr blev det inte inte riktigt så. 
Jag kände mig aldrig särskilt hemma dör och alla som nedlåtande kommenterade att Asta var en gatukorsning gjorde inte att jag kände mig ner välkommen. 
 
Vi har med andra ord inte gått fler kurser. 
Vi har varit med på någon temadag med sök och det har varit superkul, och i det gänget kändes det kul att vara. 
Men sen har det inte blivit mer. 
 
Att säga att Asta är en gatukorsning är både dumt Och nedlåtande. 
Hon mår vara en korsning. 
Men en noga planerad korsning. 
Med snälla, lugna, glada, sunda och psykiskt stabila föräldrar. 
Med dokumenterad stamtavla flera generationer tillbaka. 
De som träffat Asta tycker att hon är en supertrevlig hund. 
Och en dam på byn som varit hundrädd hela sitt liv är god kamrat med Asta. 
 
Passivitets träning var något vi skulle ha tränat på brukshundssklubben. 
Vi var dit på de öppna träningarna då man åker dit Och tränar på det man vill. 
Och satt Och bara tittade på dom som tränade. 
Jobbigt. 
Men vi har tränat lite på egen hand och i funkar det riktigt bra. 
Idag när visat på promenad gick vi förbi affären 
Jag skulle springa i som hastigast Och köpa tamponger bara, men som vanligt ville personalen ta upp diverse saker emigrera då det tog längre tid än jag tänkt. 
 
När jag kom ut låg Asta lugnt och väntade. 
Och iakttog bilar dom åkte förbi och folk som Kom och gick. 
 Stolt matte så klart.
 
Idag fick hon hälsa på lilla valpen också. Vi har inte träffat så små valpar förr. 
Men jag hade Inte behövt oroa mig. 
Hon stog lugnt och lät den lilla busen hoppa och busa på henne, bita och gosa. Hon la sig ner så han kom i bättre höjd efter en stund.
Hund - goldendoodle - labradoodle
Malin B

Ni har en jätte fin och söt hund tycker jag!
Läste precis om hur hon stöttat er tjej, vilken fyrbent hjälte och äkta vän.
Jag har dessvärre bara en änglahund...
En Golden som vi fick njuta av i 12,5 år.
En bästa vän. Numera sover han utanför köksfönstret... Hela tiden. Fast vi ser ju bara hans blommor och ljuslykta...