Mogna hallon

I morse vaknade vi av en pipande hund.
Eller, nej jag vaknade 03.30 av att hon gick och satte sig vid ytterdörren. 
Jag öppnade och hon sprang ut. Åt gräs och kräktes. 
 
Jag satt på trappan, i nattlinne och frös inte ett dugg. 
Kändes äntligen som sommar.
Hunden kom och vi gick och la oss. 
Det gick en timme, sen pep hon och ville ut igen. 
Samma visa. 
Sen gick vi in igen. Asta sov, men hennes mage lät så mycket att ingen av oss sov särskilt mycket.
 
Hon hittade förmodligen något inte så bra i går kväll när vi var i skogen. 
Men så orolig blir jag inte. 
Det händer lite då och då att hon är rasslig i magen. 
 
Vi gav henne hälften av Hennes vanliga mat och 1påse fortiflora. 
Sen fick hon resten lite senare, en promenad på det, 
sen var det full fart igen. 
 
Vi hade ett prydligt hus med fina blommor på bordet och maten nästan klar när vi kom hem igår. 
Jag har inte hört lill killen säga att han blir dålig av dem heller, så dom får stå ett tag till. 
Från mammas blomland tydligen. 
 
I kväll tog vi vår favoritväg genom skogen igen. 
Det är massor med blåbär efter vägen och det gillar både jag och Asta. Mums! 
Smultronen får jag ha för mig själv, men när vi fick se röda hallon, äntligen, så blev vi lika glada båda två. 
Jag får skynda mig om jag ska hinna på bären före henne. 
 
Jag plockar de översta, och hon de undre. 
Perfekt! 
 
Doubledoodle - Hund - Naturen - Promenad - goldendoodle - labradoodle