Underbara hund!

Idag flyttade lilltjejen till lägenheten inför skolstarten. 
Lillkillen är hos sin bästa kompis. 
 
Maken är som för det mesta inte hemma. 
 
Så hunden och jag har varit ensamma i kväll. 
Det är lika bra att vänja sig. 
Men jösses vad knepigt det känns. 
Nästan så jag önskar jag hade haft en liten sladdunge på sådär 3år.
 
Nej, men jag är så glad att jag har min lilla vita lurviga 3 åring med svans och 4ben.
 
Idag när jag kom hem från jobbet hade hon varit hemma själv i 2 timmar. 
Inget konstigt med det, men när jag låste upp och öppnade dörren kändes det som korsdrag. 
Mycket märkligt. 
Men som vanligt var jag super kissnödig när jag kom hem. 
Så jag bara packade ur mjölken och fick in den i kylen och gick sen till toaletten. 
Då såg jag vad korsdrag kom ifrån. 
I sovrummet har vi en altandörr. 
Den stog helt öppen.... 
Jag ringde dottern. 
Ja sa, just ja,glömde visst stänga när jag tog in mina sängkläder. 
Alltså, inte bara glömt att låsa. Helt glömt att stänga. 
Så dörren hade stått helt öppen i 2 timmar. 
Men min lilla hund,hon var inne hon. 
Tvivlar på att hon varit ute alls. 
Hon gick möjligen ut och tittade på altan, men när ingen var ute stannade hon säkert inne. 
Hon är ganska väluppfostrad min prinsessa.
 
Ja för det mesta, hon är lite otålig nu, saknar promenaderna och att jaga bollar eller hämta fresbee. 
Så i kväll när vi mötte en dam som hon blev glad att träffa så la hon sig och gjorde praktiskt taget kullerbyttor. 
Och kom ur sitt halsband. 
Brydde mig inte om det, hon sticker ju ingenstans. 
Men då tog hon det här med motion i egen hand... Sprang som en raket runt i stora cirklar på gräsmattan. 
3 varv innan jag fick stopp på henne. 
Hon låtsades inte höra mitt "Stanna". 
 
Hon som måste vara stilla..... 
Det blev soffmys sen. 
 
 
 
 
 
 
Hund - Människans bästa vän - Utflugna barn - goldendoodle - labradoodle - tonåringar