I min ensamhet

Det finns så många sorters ensamhet. 
Den jag upplever just i kväll är helt Och hållet självvald.
 
Familjen åkte till Rättvik för att se på crusingen. 
Säkert jättetrevligt. Vackert väder,  fina bilar Och festlig stämning. 
Men jag vill inte. 
Vill bara inte. 
Jag kan inte riktigt framkalla de gånger Vi Varit dit och Haft trevligt. 
Det enda jag ser för mig är den sommar för några år sedan när jag mådde uselt. 
Värden snurrade, jag hade tunnelseende och svårt att andas. Ville bara därifrån. 
Jag fattade ingenting då. 
Men så här iefterhand vet Jag ju att Det var en helt ofarlig panikångest attack. 
Som det tog mig lång tid att lära mig hantera. 
Men det gick. 
 
Såklart skulle samma sak inte hänt idag men Jag känner att jag behövde vara själv. 
Skönt. 
Middagen blev väl inte så kulinarisk, men gott ändå. Och enkelt. 
 
 
Hamburgare och bubbelvatten . På altanen, med en bra bok och hunden vid fötterna.
 
 
semester