Regntunga skyar

Som vanligt ösregnade det när det var dags att ta morgonpromenaden.
Eftersom jag skulle hinna innan jobbet idag kunde jag inte skjuta upp det utan plockade fram det väl använda regnstället.
Men medan jag var på toa lugnade det ner sig och jag bestämde mig för att det gick bli utan regnbyxor. Det blir ju så jäkla varmt med dem!
 
Och när vi kom ut, så hade det slutar regna och solen tittade fram!
Underbart!
Fast maskarna här såklart kvar på vägen.
 
Och promenaden nu på eftermiddagen blev i duggregn.
Gjorde klart för maken att det blir han som tar hundpromenaderna om det fortsätter så här.
 
Fast det är trots allt makalöst vackert med jämngrå himmel och så de ljusgröna lövträden som avtecknar sig nästan självlysande mot det grå.
Och allt vatten som ligger och glittrar som silver i gräs och blad.
 
 
 
Fast det syns inte inte så bra på dåliga mobilbilder.