Helt sjukt årsmöte

Bolagsstämma i kväll.
 
Det gick verkligen inte som förväntat. 
Omval föreslogs på 3 personer i styrelsen.
Förslag kom om att 2 gick till omval och ett nyval föreslogs.
Det blev rösning och den nya valdes.
Hela resterande styrelse sa upp sig med omedelbar verkan. 
Tydligen hade inte valberedningen talat om att det var förslag på nyval, eller så visste de inte om det.
Jag vet inte.
Men oavsett hur det gick till så måste man väl alltid ha i åtanke att man kanske inte blir omvald?
Stämman blir ju tillfrågad och då kan ju andra förslag komma in.
Ovanligt naturligtvis,  Men inte omöjligt.
Ett bolag utan styrelse.
Frågan blev uppskjuten , och tas upp igen i ett nytt möte om 2 veckor.
Valberedningen ska få fram en helt ny styrelse på 2 veckor.
Fy fan vilket möte!
Och lika fy. .. för de som jobbar på företaget.
De har ingen vidare arbetsplats att komma tillbaka till i morgon.
Jag fick en blixtrande huvudvärk.
Och då varken jobbar jag där eller sitter i valberedningen.
 
Ska väl försöka sova lite nu så.
Men jag är så uppe i varv att jag inte vet riktigt hur det ska gå till.