CCS

Förra sommaren när stortjejen var hemma så stiftade jag bekantskap med apotekets  hudlotion  ccs hudlotion. 
En stor flaska med pump stod i vårt skåp i badrummet. 
Och jag fick slut i min älskade LdB. 
En lotion som hängt med i många , många år, men med lite varierande dofter.
Så jag provade hennes lotion. 
Och jag blev verkligen positivt överraskad!
Doftade gott. Lätt att ta ur pumpen på flaskan( jag gillar pumpflasor, inte minst i duschen , man får ju halvaflaskan när man tömmer ur en flaska)
Och framför allt kändes den bra. Hjälpte verkligen på en torris som jag.
 
När stortjejen flyttade så lämnade hon flaskan och den blev snabbt slut.
Sen har jag hållt mig till CCS. 
Det finns ju duschcreme också med den där pumpen :)
 
Då jag inte bor så nära ett apotek beställer jag ganska ofta från apotea.se i stället.
Sist kom en sommarvariant av lotionen .
 
Och jäklar vad gott den doftar!
Nu har jag beställt en till medan det finns av den där sommarvarianten, och en duschcreme också .
 
Jag är ju en usel parfym människa.
Tycker om många parfymer.
Köper i bland.
Använder typ aldrig.
Blir dyr parfym. Minskat med 1/8 del kanske när den är dags att kasta för den är för gammal.
Så en duschcreme och lotion som doftar gott är väl väl vad jag doftar i bästa fall. Sitter ju inte i så länge som en parfym..
 
I går när jag kom hem från jobbet hade ett blomsterbud varit hit
 
Stortjejen hade skickat blommor på morsdag. Min stora toka! Kasta så mycket pengar på mamma. Blev nästan arg , men sååå glad !!!
När storkillen kom hem en snabbis i lördags hade han den här med sig
 
Där var det mormor som låg bakom, men inte blev jag mindre glad för det!
Lillkillen och lilltjejen hade skickat maken att köpa 4 dubbeltriss och de hade köpt en påse med geisha choklad.
Min stora last. Inte chokladkakorna, utan som små 
i papper som finns i lösviktsgodiset.Mm mm.
Mina  gobitar !!!
Jag skulle blivit lika glad för en kram , tycker väl egentligen inte dom ska köpa saker till mig.
Men det bryr dom sig inte om, och det klart jag blir glad.
Den  tiden jag fick en teckning eller något de gjort på slöjden var minst lika bra.
 
Hade föresten en dust med lillkillen idag på morgonen.
Han har alltid varit lättsam och godmodig.
En trygg och gladlynt kille.
Det är han väl fortfarande, men också tonåring.
Som tycker mamma behandlar honom som en 10 åring fortfarande.
Det gör jag inte. 
Men.
När är är 10 grader ute så ska man ta en tröja av något slag med sig oavsett vad väderprognosen säger. 
De ska till Stockholm idag och han var klädd i jeansshorts och t-shirt.
Hans standard klädsel från maj till september. 
Men 10 grader. Och en buss med AC.
Och de är inte hemma förrän i 12 tiden i natt.
Och bussen är med hela dagen. Han måste ju inte gå och släpa på tröjan ,kan ju lämna den i bussen.
Sur kille.
Men tröjan är med.
Han tycker för övrigt att jag är urtöntig som tycker att 23.30 är försent att komma hem en lördag kväll också.
Där är vi oense maken och jag.
Maken påstår att det bara är att vänja sig.
Med  A- traktor  körande son är det vad jag
Kommer att få leva med.
Hm. 
Vi bor ju på landet.
Att ta sig med Epan från kompisar i grannbyn så tar det ju ca 45 minuter.
Ja ja.
Jag tycker i alla fall han ska vara hemma när jag går och lägger mig 
Inser väl att det inte är rättvist.
Kanske maken faktiskt har rätt.
Han försöker påminna mig om vad jag gjorde i den åldern.
Men det är inte relevant.
Så det så.
 
CCS - Morsdag - a-traktor - tonåringar