sopslut

Så känner jag mig.
Full rulle på jobbet.
Massor av varor!  Trasig ugn och en kyldisk som inte orkar hålla riktigt så kallt som det behövs. Och så Mycket kunder, tack och lov.
Det är ju det vi behöver för att överleva. 
Jag vill så gärna att vår lilla affär ska vända trenden som påbörjats.
Omsättningen har gått ner.
Men det finns hopp.
 
Igår och idag har det verkligen känts så också.
Det tackar jag för.
Onda fötter , trötta ben och huvudet surrande av " jag måste komma ihåg " kan jag ta .
 
Drömmen är att få snurr på butiken så att vi kan utöka tjänsterna lite. Så att dagens 60% tjänst som jag går på blir i alla fall 75%. Och eventuellt de andra får gå upp från dagens 70-80 % till 80-90%.
Men dit är det långt.
Nu ligger fokus på att slippa lägga ner affären.
 
Ständigt och jämt lilla hunden som går mig att slappna av och komma ner i nuet.
 
Visst har hon en härlig stil, min lika goding?
 
Min inte alls "gatukorsning" som en del säger så nedlåtande om henne.
En gatukorsning är snarare en oplanerad parning.
Asta och hennes syskon är planerade och korsade med de bästa av hundar för att få glada, stabila och trygga hundar.
Labradoodle , goldendoodle, doubledoodle.
De härligaste hundar man kan tänka sig.
 
Ska försöka sova nu.
Klockan ringer för promenad 06.00 i morgon .
Jag som är så jäkla morgontrött lovar mig själv varje morgon att jag ska lägga mig tidigt på kvällen, Jo pytt !
Hur lätt är det att komma i säng dessa ljusa och som i kväll, ljumma sommarkvällarna?