misslyckad utmaning

Det här med träning är ju inte riktigt min grej.
Jag har nån jäkla inbyggd motvilja mot det.
Men jag kämpar på.
Jag måste verkligen! 
Men plankan utmaningen....
Jag är verkligen helt värdelös.
Man ska ju öka på sin tid dag för dag. Det funkade att tag, fram till 1.30.
Sen vände det. Kommer inte längre ,det tar stopp vid 1.10- 1.20.
Så frustrerande!
Men jag kämpar på.
Om sådär ett halvår borde väl även jag blivit bättre på plankan.
Tränar ju lite andra övningar också och det går bättre.
Kämpa, kämpa.
I höst ska jag våga mig till att prova skivstångsträningen!
 
Ja ni ser , det är lite att jobba med.
I vår familj får vi inte väga oss.
Så det kommer inte bli några glada utrop om kilon som försvunnit.
Men jag ser och känner.
Så därför en sån ful bild på mig i profil.
 
Igår skulle jag ju iväg och jobba och lilltjen skulle till skolan för första gången på mycket länge.
Mina föräldrar kom och hämtade Asta när de skulle ut och gå.
När de gick förbi hundgården ropade de på mig.
Jag fick för och konstaterade att vi visst haft ovälkommet besök för.
Men vilket djur?
 
Äckligt.
Men kommer ni ihåg barnprogrammet "Myror i brallan "
Där fanns en programpunkt som hette "gissa bajset "
Ungefär så har jag gjort .
Visat bilden och bett folk gissa vilket djur.
Ja inte vilja som helst såklart.
En man på jobbet som är väl att vara i skogen och kan mycket.
Och så en man som jobbar med spårning och sånt av vargar och björnar.
Vi kunde komma fram till att det nog inte är varg utan grävling. Kanske.
Hoppas på grävling jag...
Hur som helst så kommer grunden till hundgården vara stängd även när hon inte är där.
Och hon är verkligen inte i hundgården särskilt ofta.
I snitt 1- 3 timmar per vecka.
Om vädret är bra.
Inte regn inte för blåsigt och inte för soligt.
Ja ni fattar.
Ingen hundgårdshund det där.
Lite dyr hundgård med tanke på att den typ inte använda.
Med facit i hans borde vi nog satsat på ett staket runt gården i stället.
Å andra sidan törs vi ju inte låta henne vara ute själv med tanke på de vilda djur som kommer närmare.
Och hon dricker inte från gården utan kan vara lös här hemma om vi är ute.
Och vem vet vi kanske får större behov av hundgården nån gång.
Och det är en stabil och stadig hundgård.
Där är hon säker.
Hund - Naturen - Träna