kolbulle

Idag bad  jag stortjejen ta hundpromenaden på förmiddagenså att jag kunde åka och jobba en stund.
Hon tog en lååång snabb promenad med hunden, de gick nog närmare 1 mil.
 
Jag åkte till affären och lade ihop en smörgåstårta och kokade silllag och la 60 sillar i blöt. 
 
Jag är egentligen ledig i helgen.
Men att be nån av de andra lägga ihop smörgåstårtan när de redan har så jäkla mycket att göra  kändes inte så kul.
De har inte gjort det tidigare heller.
Så det var lika bra att fixa det.
Sen är jag  inte så van med silleinläggningarna.
Att köra 120 sillar i morgon kändes inte som ett så lockande alternativ.
Jag tar 60 om dagen i stället. 
 
När jag kom hem igen så var det bara att byta om och ta hunden och gå till kvarnen och äta kolbulle.
Lillkillen och lilltjejen hade bråttom så de cyklade.
Asta och jag gick , så dom hade redan köpt och nästan ätit upp när vi kom.
Så det var bara att binda fast hunden i deras bänk och gå och köa. 
 
Makalöst gott.
 
 
Där vid ån sagt vi och åt.
Så fint !
 
 
Vår vackra by.
6 man stod vid grillen och stekte .
Varmt runt grillen, men perfekt väder. Ingen stekande sol.
Men behagliga 18 grader.
Asta och jag tog stigen hem., inte så klokt då vi mötte hur många som helst som gick promenadbingo. 
Vi gick ju åt fel håll.
Smal stig så vi fick gå åt sidan i långgräset och låta dem passera.
Men Asta skötte sig exemplariskt och satt så fint och väntade medan alla gick förbi. 
 
 
 
Lunch - doddle - kolbulle