Just do it

Min plan att försöka komma i form. Eller om det är lilltjejens idé som jag gjort till min.
Vet inte, men det spelar ingen roll.
Målet är att få en stark och hållbar kropp med bättre kondition.
Och att våga börja på min jobbarkompis träning till hösten.
Hon har träning med  tynder och tabata 3 gånger i veckan.
Massor av folk går på hennes träningar och alla är så imponerade. Hon har nya program varje gång.
 
Många har försökt få mig att börja jag med.
Men att kliva in där bland alla vätränade och vara 
1. Överviktig
2. Totalt otränad 
3. Omotiverad.
Nej det har inte funnits i min vård.
Föresten har jag inte haft några käder jag kan ha att träna i.
Det är ju inte så att jag inte har träningskläder, det har jag. Det är korta thigts, långa tights , sportbehåar, linnen och  yogapants. I varierande storlekar.Men inget jag kommer i längre.
 
Nu har jag bestämt mig.
Ingen jäkla ursäkt duger. Bara kör.
Några ynka minuter om dagen är ju snart gjort.
 
Och faktisk.
Jag började med plankan för knappt en vecka sedan.
Klarade nätt och jämt 20 sek.
Ja jag är verkligen helt otränad!
Idag klarade jag 1.15.
Det går trots allt frammåt.
10 utfall med varje ben är idag 20 med varje ben.
 
Och kläder... jag har köpt ett par träningstights   halvlånga. Och jo de sitter helt okej även på en tjockis.
Blev ju inte större av dom.
Och en träningbehå och ett linne .
Så sköna kläder.
 
Det är ju mitt mantra. Just do it!
För kul är det inte.
 
Lilltjejen har samma mål.
Men hon ska gå upp i vikt och bli tillräckligt stark för att kunna börja träna till hösten. 
Hon och jag ska börja på samma träning om vi båda kommer så långt att vi klarar det.
Kämpa! 
träningskläder - övervikt,