Jobbar igen

Nu rullar det på i god fart här hemma.
Massor att göra på jobbet, det ska ju bli midsommar!
Och jag ska ju bli butiksföreståndare 1 september. 
Hur nu det ska gå till. 
Så mycket jag inte har koll på.
Dessutom har jag fått lite snurr på smörgåstårtsförsäljningen.
Jättekul!
Men ovant med jobb och långa dagar.
Vi har ju varit hemma länge nu.
Och den där bra vanan att träna lite varje dag, den är borta som i ett trollslag.
Jag höll  ju i riktigt riktigt.
Men med jobb, hundpromenader och allt annat varken hinner eller orkar jag.
Dålig ursäkt, jag vet.
Men så blev det.
Får försöka komma igång igen.
Måste ju komma igång igen.
Tiden finns ju om jag bara kliver upp lite tidigare på mornarna.  06.00 i stället för 07.00 för ju enorm skillnad.
Men jag är så trött !
 
I torsdags var lilltjejen till ätstörningsenheten på sin vanliga vecko koll. 
Och det blev äntligen att bra resultat!!
Jag såg det direkt när hon och sköterskan kom in till oss. De sken som solar båda två.
Hennes blodtryck och puls har fått upp ännu lite mer.
Det går ju förbättrats lite i taget varje vecka i 3 veckor nu medan vikten stått stilla. 
Men nu var det 1.5 kg upp.
Äntligen!
Hon var glad, men det är ju delade känslor.
Att gå upp i vikt är ju jobbigt.
Och nu får hon ta ensamt ansvar för sina måltider nån gång varje dag.
Men hon kämpar på.
Och skickar snapchat på vad hon äter till mig.
Och att hon äter fick vi ju kvitto på i torsdags.
Hoppas bara hon orkar hålla i.
Lilla skitungen min. 
Men hon mår så mycket bättre och glimten i ögat är tillbaka.  Orken också.
Underbart !!
 
Min lilla hund och glädjespridare har varit till folkparken och tränat på att vara social idag.
Mycket folk  med försäljning av kaniner,  blommor, sylt, gräsklippare, skotrar , smådjurstullbehör, hönsbytardag, fotoutställning mm.
Hundar, människor och barn.
Lite jobbigt för lilla hunden att hålla sig lugn och bara titta.
Men många kom ju och hälsade på henne.
Hon har ju gott om vänner :)
Superglad så förstår och svårt att hålla sig på 4 tassar.
Men oj oj vad nyttigt! 
 
När vi kom hem var det dags för den  där otäcka duschningen.
Asta duschar ju ca var 14 dag.
Dels för att hon blir så smutsig , dels för att minimera risken för att lillkillen ska känna av sin allergi.
Viktigare nu på sommaren när det finns så mycket annat som han är allergisk mot.
På vintern går det bättre. Bara hunden klarar han bra så länge han inte gnuggar sig i ögonen när han klappar henne.
Jag skulle ju så gärna vilja ha en hund till.
Men det är varken möjligt ekonomiskt eller tidsmässigt.
Men framför allt inte bra för lillkillen allergi.
Det får bli när han flyttar hemifrån.
Men gissa om jag blev sugen när den här lilla sötnosen inte hade nån köpare 
 
Det är Astas  lillebror. Samma mamma och pappa som hon.
Men han blevsåklart tingad han med,bara annonsen kom ut.
Men visst är han söt !!!
 
Asta gillar ju inte vatten nåt vidare.  Märkligt då hennes kullsyskon och föräldrar fullkomligt älskar vatten.
Men för henne räcker det bra att bada tassarna lite och leta fiskar och grodyngel ute i ån eller bäcken.
 
När jag säger att hon ska duscha så springer hon och lägger dig under rumsbordet.
Först när jag säger till på skarpen att hon ska komma så förstår hon att det är meningslöst att försöka slippa undan och kommer in i badrummet och går in i duschen och ställer sig.
Blicken är minst sagt lidande..
Men sen tror jag hon tycker det är riktigt skönt.
Efter dusch och föning och efterföljande bus så var det en trött hund.
 Att krypa upp i soffan bredvid lillkillen med bästa leksaken "gröningen " är så mysigt då.
Sen skulle stortjejen som är hemma över helgen ut och gå och ropade på henne.
Motvilligt följde hon med. 
När de var ute började det såklart regna och det var en supergrusig hund som kom hem.
För att åka tillbaka om i duschen och tvätta av ben och mage igen.
Hua ! 
Fast varm och skönt blev det ju :)
 
Nu har lillkille och lilltjejen dragit  iväg med Epan igen.
Det är visst bara att vänja sig.
Inga 15 åringar hemma på kvällarna om helgerna..
Mamma gillar inte.
Men vad gör man ?
Skötsamma och nyktra och tillsammans.
Jag vet.
Det är bra.
Bra kompisar har de också.
Så det finns inte så mycket att klaga på.
Men det är skönt när de är hemma.
Det kommer jag aldrig ifrån.
Förra helgen sov alla  barnen hemma en natt.
Så underbart !
På något sätt är det så det känns allra bäst,även om det ju är som det ska att de vuxna inte bor hemma. 
Mina 15 åringar påstår att jag behandlar dem som om de vore 11.
Och jaa , det var ju en rätt bra ålder. De var hemma på kvällarna och la sig före mig ;)
 
 
Anorexia - Träna - allergi - goldendoodle - labradoodle - tonåringar