Vilket töntigt bekymmer

Jag vet, skit töntigt.
MEN i morgon ska jag på Ledin showen med syrran.
V ska ut och ät a före.
Jättekul ska det bli!

Men, när ska jag åka hem, hur ska jag åka hem.
Sista tåget hinner gå innan shown är slut.
Det går alltså bort.
En buss går klockan 00.45 eller så.
Sen måste maken hämta mig och köra de sista 2 milen hem,
Det blir typ 01.25.
Känns ju onödigt.
Han kliver upp mitt i natten tillräckligt ofta ändå, för att ploga eller sanda före sitt ordinarie jobb,

Alternativen som återstår är då att jag sover över hos stortjejen (som är superförkyld och hostar som en tok) eller tar bilen eller snarare bussen som jag inte gillar att köra, när maken behöver den andra bilen och sljutsa på innebandy match, och åker hem efter showen.
Det innebär att jag får köra 7 mil i mörker, gillas sådär, men att jag får sova i min säng OCH får se vasaloppet på söndagmorgon och äta frukost i vardagsrummet och mysa med resten av familjen.

Hm.
Det blir nog den jäkla bilen/bussen.