Så jäkla kul!

Ja, mitt förnuft fick bestämma i fredags.
Jag stannade hemma.

Var ändå vaken stora delar av natten, då sonen inte kom hen när han skulle.
Och Ja, jag måste lära mig koppla av och sova även när han inte är hemma, men än är jag inte där.
Somnade av pur utmattning vid 02.00 för att vakna av ett sms att han snart skulle kliva på bussen vid 02,25
Han som absolut senast skulle komma hem med 01,00 bussen.
Sen var jag vaken och arg en halvtimme, bara för att somna om och inte ens höra när han kom hem!?
Vaknade sen kvart över fyra med lätt panik och rusade upp i hans rum.
Där han satt och spelade på datorn i godan ro.
Och 05.50 ringde min klocka....

Ja, så inte tänkte jag åka på nån marknad efter att ha jobbat 9 timmar.
Men min dotter och min mamma tänkte annorlunda.
Detta sms kom under dagen:
"Varför ska du inte gå på marknad? De va ju så många som skrev på FB att dom tyckte du skulle komma. På söndag är de sista dagen sen är det semester. Jag tycker att du ska gå och ha lite kul"

Go´gumman!

Tidigare hade mamma och pappa bestämt att Lillkillen och Lilltjejen(som inte är små längre, 12 år, men minst här hos oss) skulle sova hos dem
Mamma ringde och bjöd mig på mat efter jobbet.
Tyckte jag skulle byta om och promenera ner till dem.

Och väl nerslagen i en stol på deras varma altan, med underbar förrätt och en kall cider i glaset, ja då kändes det som om det kunde bli marknad ändå.
Maken var ju redan där.
Så jag skickade ett sms och sa att jo, jag kommer :)

Mamma skjutsade dit mej.
Jag letade på maken och så blev det just så som det ska vara.
Massor med goa möten med vänner man sällan träffar eller ofta träffar, men inte hinner prata med.
Så skönt och underbar stämning!
Hm, undrar vad jag höll på med där?
 

Och så var ju min absoluta favorit blad alla vakter i världen där:)

Efter ett toa besök pratade jag på vägen in med en ung kompis som funderade om hon skulle slippa visa leg. även denna gång hon gick in, och jag sa något om att hon bara skulle vara glad om hon behövde det, själv har jag inte behövt göra det på mååånga år:)

När vi så passerade ingången frågade inte vakterna henne om leg, men mig :)
Gissa om hon blev häpen, men förstod sambandet när vakten kramade om mig :)
Gillar honom.

Senare på kvällen när vi stod och väntade på bussen, maken framme vid bussen, jag en bra bit i från och väntade på sonen.
Då kommer 4 unga grabbar fram, de var på väg till stationen. Två av dom kom fram till mig.
-Nu har vi lite bråttom så vi snackar inte en massa.
-Vill du vara med på efterfest?

Det behövde jag ju inte fundera på så mitt svar blev ett blixtsnabbt.
- Nej !
Då frågade de om jag tyckte att dom inte så bra ut.
Jodå svarade jag med lite väl unga kanske.
Nä, det tyckte de ju inte.
Jag frågade hur gamla och det kröp fram att dom var 17 och 20 och jag kunde ju lätt kontra med att jodå, som mina barn då:)
Något som var lite svårt att övertyga dessa något överförfriskade valpar om för i deras dimmiga blick var jag alldeles för ung för det:)
Ha ha ! Vid det laget ropade de andra två på dem och sa att dom skulle ge sig och att de generade mig:)
Vilka gentlemän;)
När de där två gått en bit vände den äldsta sig om och sa " Snygg rumpa mamman, var rädd om den!"
Vid det laget höll maken på att skratta ihjäl sig.
Fniss.

Jo, visst tusan var jag trött ti morse.
Men vad gör väl de när man är fylld till brädden av ny energi.
Den sort som man får av en kväll med underbara människor!

Nu är jag trött som tusan i både ben och armar, en jäkla struldag på jobbet.
Men nu har jag semester!