Att blogga

Tänk att något som i perioder har varit så roligt, inspirerande, rent av nödvändigt  plötsligt inte orkas med alls.
 
Jag vet inte riktigt vad det berott på.
Att jag saknat energi kanske.
Fast å andra sidan har det ju i perioder gett enegi, så det håller inte heller.
 
Jag har väl ärligt talat haft fullt upp att bara överleva vardagen, att hålla näsan över vattenytan, livrädd för att få kallasupar.
Det har väl krävt allt.
Nu känner jag att det är lättare att hålla näsan ovanför
Måste inte fäkta så enormt för att flyta.
 
Att byta jobb har varit jobbigt, men nu med facit i hand har det varit helt rätt.
Jag trivs bra, nu när jag kommit in i jobbet och känner mig i alla fall  lite som en i gänget.
 
Schemat känns fortfarande inte så bra. 9 dagars jobb i sträck varje 14 dagarsperiod sliter faktiskt, fast jag i bland jobbar korta dagar.
Att bara ha en projektanställning på 3.5 månad har också slitit.
Men nu är det klart att tjänsterna (vi är två som började samtidigt på projekt) blir permanenta tjänster.
En lättnad!
 
Och så har det ju varit vinter, jag blir låg på vintern.
DEt vet jag ju vid det här laget.
Men attvgå iväg och få hjälp med et. Njae.
Så illa är det inte.
Men med andra saker som tar mycket energi samtidigt blir det lite för mycket.
 
Jag har ju gått upp en amssa i vikt också, såklart.
Det hör liksom ihop i min bok.
 
Men idag provade jag mina gamla jobbarbyxor, som jag hade på ccop innan jag bytte ner mig 2 stl.
Och joo, dom är stora fortfarande :)
Då tuffade jag till mig och gick upp i dotterns garderob och ploackade fram byxorna modell mindre som hon fick ta när jag skutade.
Och jooo, jag kunde forfarande ha dom.
Behöver visserligen inget skärp, som jag faktisk behövde ett tag, men jag kunde ha dom !
 
Det var faktiskt en positiv känsla.
 
Så nu kör jag en nystart.
Jag ska boosta måbra grejer.
 
Nästa lördag ska jag ju till Läkerol Arena med min syster.
Jag fick ju en biljett till Ledin showtime av henne i 40 års present.
Jag blev så himla glad!
Det ska bli så roligt!!!!
 
Sen fick jag ju presentkort på ansiktsbehandlig, och det har jag bokat tid för idag.
Det blir om ett par veckor. Också en super present, och det ska bli så härligt!
 
Och så ska jag nog köpa en ask med rosenrot, det har ju faktiskt funkat förr.
Lite hjälp skadar inte.