Så har några månader sprungit förbi igen!

Himmel och pannkaka vad fort tiden går!

Nyss var det april, nu plötsligt slutat av juni.

Midsommar har kommit och gått.
Fy sjutton vad fort det går!

Men vilken midsommar då!
Vädret hos oss var vrkligen som beställt.
Strålande sol och varmt och skönt.

Jag var för första gången på flera år ledig över hela midsommarhelgen.
Konstig känsla att sitta här hemma vid köksbordet och äta lunch i lugn och ro innan vi skulle iväg och klä midsommarstången.
Det brukar vara superbråttom, elelr så hinner jag inte alls...

Efter påklädningen åkte jag vidare, före tåget med midsommarstång, spelmän och alla lövade traktorer och vagnar, ner till folkparken där jag skulle sälja fika :)

Maken hade fått tag i lite dåligt med folk, så hans tog och kokade kaffe hela eftermiddagen coh jag sålde tillsammans med 3 till.
Det är roligt det med.
Våra barn klarar sig ju själva numera.

Sen åkte vi bara hem och hämtade kylväskan med drickat, en blomkvast och åkte till bästa U och N på midsommarfest.
Och vilken fest!

Vi var 22 personer i varierad ålder, från 2 till drygt 40.

Sen hade ju undebarbara U gjort en sagolig midsommar buffé.
Sill, matjesill ,gräddfil, rödlök, nubbesallad, hemabakt knäckebröd, rädisor, gräslök, färskpotatis och snps.
En livsfarlig supergod hemgjord snaps på rabarber.

Sen blev det ugnsrostad potatis, grillat i form av kyckling, kotletter och rådjur allt i underbara marinader.
Till det tre olika röror, grönsallad och rabarberchutney

Efter det: kaffe, likör, rabarber och jordgubbspaj och vaniljglass.

Måste jag säga att magarna stod i åtta hörn :)

Hur kvällen sen slutade för undertecknad ska vi inte tala högt om.
Men jag har aldrig, och då menar jag aldrig, varit så dålig förr.
Inte ens som ung.
Drack inte mycket.
Nä, faktiskt inte.
Men jag har ju tappat 18-20 kg i vikt och det hade visst en viss betydelse.
Liksom att kanske veckans sömnbrist spelade in.
Vad vet jag.

Skämdes som en hund i alla fall.
Rodnar bara jag tänker på det.
Jag som hatar att bli berusad.
När jag börjar känna av det jag dricker slutar jag.
Men nu visade det sig redan vara för sent.

Nåja.
Jag mådde jättebra på lördag morgon.
Frukosten har sällan smakat så underbart.(ocg då är jag ändå en frukost älskare av stora mått)

Middagen hos svärmor och svärfar i deras sommarstuga på midsaommardagen gick inte av för hackor den heller.
Så gott och massor av mat såklart.
Drack VATTEN.



Lena

Vad härligt det låter!!

Snälla Malin... när du har tid... Vill du skicka receptet på den där rabarbersnapsen?!? Låter ju hur mumsigt som helst.

Skicka gärna fler rabarberrecept, om du orkar. Jag älskar rabarber och har hur mycket som helst i trädgården.

Tack på förhand! Kramen