Marknad och jobb.

Så var den här helgen över.
Skönt.

Gårdagen var lite gruvsam.
Jag jobbade 9-14.15.
Hem bytte om och åkte på marknad.
Möte upp familjen, gick och åt, köpte foppa tofflor åt tvillingarna,  Hann med lite remmar.

Såg till att alla barnen ( 2 var mina och så en varsin kompis till dom) fick skjuts hem och kollade att lilltjejen hade koll på att hon skulle sova hos farmor och farfar.
Var till bilen med lite grejer.
Det var inte helt lätt att hitta en parkering som var skapligt nära tälet där vi skulle jobba på kvällen.
Men jag hittade en.
I en jättestor vattenpöl på en lerig äng, där ingen annan skulle kommit på idén att ställa sig, där stog jag:)

Drack en kopp kaffe och pratade lite med några kompisar vi träffade, sen klev jag och maken in i ett av resturangtälten och började jobba.

18.00- 02.30- fullt ös nästan hela tiden.
Kul till att börja med, men det blev långt på slutet...
När jag klev in i husvagnen efter arbetsplatsen där vi hade våra privata kläder, för att byta om var det 4-5 karlar där inne.
Jag tänkte snällt vända mig om och snabbat byta t-shirt, men maken tyckte inte det ;)

Vi var rätt möra när vi satte oss i bilen och körde hem.
Somnade nog vid 04.00 och klockan 09.00 ringde klockan.
I väg och jobba igen. På mitt ordinarie jobb.

Den 1 juli idag.
Alltså skulle jag göra månadsavslut på jobbet.
Läskigt!
Chefen semster och jag skulle göra det helt själv för första gången.
Förra sommaren kanske jag gjorde det själv, jag minns inte,  men sen kommer man ifrån det på ett år...
Nervös var jag, och naturligvis krånglade skrivaren och och en massa , men jag tror jag fick ordning på allt.
Phu.

Som vanligt när jag är stressad, så äter jag.
Så jag har ätit, ätit och så ätit i går och idag.
Godis, glass, kaffebröd, mackor med mycket smör och ost osv.
Mer än jag gör på en vecka annars.
Hur jag kommer att må i natt?
Nja, sådär.
Hur vikten kommer att se ut i morgon på min vägdag?
Hua, det är nog en ökning på ett par kilo.
Sist lyckades jag gå upp 2.5 kg över en helg!
Inget jag är stolt över.

Bara att skärpa till sig.

Och varför har jag inte gått och lagt mig än då, jag som varit så jäkla trött i kväll.
Suck, jag kommer att ångra mig när klockan ringer strax före 06.00 i morgon.
Blä!