Men vafan!

Nu börjar bägaren koka över, igen.

Lilltjejen kom hem först i torsdags.
Suckade och sa att hon blev så störd av radion på lektionerna.

Va, sa jag vilken radio? Jo fröken lyssnar på radio.
Då kryper det franm att fröken är nominerad till Tjejplanet och måste lyssna på mix megapol i fall dom ropar upp hennes namn.
Då har hon bara 5 minuter på sig att ringa.
Jo, det låter ju onekligen inte påhittat, för just den tävlingen pågår ju.
Men jag trodde änså inte riktigt att det skett på lektionerna.

Så kommer lillkillen hem.
Suckar och säger samma sak:
" vi har sagt att vi inte vill ha radion på, men hon lyssnar inte, utan säger att hon måste"

Frågar även honom, om det verkligen är på lektionstid.
Jodå, han intygar att det är så, det är därför dom blir störda.
På fredag väntar jag tills barnen kommer hem , och jodå, samma sak då.
Jag kastar mig på telefonen och ringer till fröken.

Frågar henne om det verkligen stämmer ocm lillkillen och lilltjejen säger, att hon har radion på på lektionerna?
Och hon kvittrar glatt att visst är det så, och drar det med tjejplanet även för mig.
Jag blir föga imponerad och frågar om inte barnen har sagt att dom vill att hon ska stänga av? Jodå, hade dom, men då hade hon sänkt ljudet, och sen ahde dom inte klagat mer.

Nej, men jag förklarade att barnen tog det som att hon inte lyssnat på dem, utan fortsatt att lyssna, fast dom inte ville.
Jag talade om att mina barn hade väldigt svårt att koncentrera sig när radion är på och att jag vill att den ska vara avstängd.

Då säger hon att hon kan ställa den strax utanför klassrummet.
Men, invänder jag, om du ska ha radion på är det ju för att kunna höra, och om du hör, så hör ju barnen.
Då säger hon glatt, nejdå så är det inte, hon hör bättre än barnen!
Jag bli stum!

Och om det inte heller hjälper så måste hon väl stänga av då tillägger hon.
Ja säger jag , det måste du faktiskt.

Idag är det studiedag.
Är radion på i morgon också ringer jag rekotrn.
Man kan väl för i helsike inte lyssna på mix megapol på lektionerna!
Då ska hon undervisa ingenting annat!

Jag skiter fullständigt i om hon är nominerad till tjejplanet.
Någon som kan lyssan på radio får väl ringa henne om hennes namn ropas upp då!

Inte ens om barnen inte klagat ska hon lyssna på daio.
Den hör inte hemma i ett klassrum.
Såvida det inte är i undervisningssyfte.


Reagerar jag för starkt?
Carola m 8

Nej du reagerar sunt!! Inte sjutton ska radion vara på under lektionstid....Dessutom så finns det ju i allra värsta fall radio i de flesta mobiler så då får hon väl ha radion i sitt eget öra enbart!!

Och försöka undervisa..... Nej ring rektorn om det fortsätter!!!

Elvira

Nej du reagerar inte för starkt, är det sagt att inte radion ska vara på under lektionerna, så gäller det ju även för läraren, i allra högsta grad. Annars ger det ju verkligen fel signaler till barnen. Ring till rektorn om det fortsätter..

Carina

Men det var väl det mest korkade jag hört!

Borde var fler än du som reagerar hoppas jag, låter inte riktigt klokt alls. Om hon nu måste lyssna får hon väl ta semester som alla andra som har viktiga saker att göra ibland!