Sjukt

Ja, det är hostigt och hackigt här hemma.
Storkillen ahr varit hemma från skolan hela veckan.
Han var bättre i tisdags, men sen har han bara blivit sämre.
Igår var jag tvärsäker på att han hade halsfluss.
Men ville han till doktor?
Nä.
I morse ringde jag rådgivningen i allafall.
Sköterskan sa att man inte brukade ta imot för halsont.
Jag påpekade att jag var tämligen säker på halsfluss, men nja....bara halsont tog dom ju inte imot.

Talade om att han inte kan äta och att han eftersom han äter så dåligt i vanliga fall inte har några som helst reserver och att vara utan mat i några dagar påverkar honom väldigt mycket.

Ja, då fick hon för sig att han är anorektiker!

Men åhhh, nä, bara väldigt kräsen och så äter han när det passar och ger fan i det därimellan.

Fick komma till familjeläkarmottagningen ett par timmar senare.
Och visst . Kraftig halsfluss.
Kåvepenin.
Tack doktorn.
Nu kanske det vänder.

Stortjejen kom också hem och var sjuk i fredags.
Väldigt förkyld.
Hemma från skoaln ?
Nä.
Inte hon inte.
Var dålig i går, men bättre idag.
Hon följde med när maken skjutsade sonen till doktorn  och  han skjutsade hem henne på samma vända.

Tvillingarna är än så länge pigga.
Det går magsjuka på skolan och jag  VILL INTE!
Peppar peppar, än ahr dom klarat sig, men jag har ställt hinkar nedanför sängarna, jo jag har verkligen kräk fobi!

Nu är dom och åker skridskor, och det är så tyst här hemma.
Jag kan tänka mig att det blir livat när dom kommer hem.

Lillkillen ska nämligen, om han vill och får för oss, följa med en kompis utomlands i höst.
Mamman i familjen ringde mig förut och frågade, jag behövde naturligtvis inte svara på en gång :)
Lillkillen åker skridskor med deras son nu, så nu vet han om det ...
Jag och maken säger ok.
Om han vill själv.
Just med den familjen tror jag det skulle funka bra.

Men, lilltjejen.... jag tror det blir rysligt orättvist.
Kanske måste vi också åka.
Men hur ska det går till?