Trött och melodifestivalen

Konflikter med storkillen hela tiden.

Morgon, middag, kväll.

Tjat om allt.


Jag är ingen bra tonårsmorsa.

Fast, visst orkar man, även om det inte känns så alla gånger.
Just nu är jag sliten.
Så jäkla trött.
Något som mina fantastiska barn ju märkt.
Jag jobbade halvdag.

När jag kom hem hade lilltjejen bäddat vår säng.
Dammsugit i kök, vardagstum och hall och torkat golven där.
Samt städat upp i sitt rum. Hon måste ha slitit som ett djur, för himmel vilken röra där var :)

Lillkillen hade röjt upp bland alla sina saker i hallen och så burit upp all sin rena tvätt (typ hela hans garderob låg nere i tvättstugan, en gigantisk hög) han hade sorterat in så snyggt i garderoben.
Minst 4 vändor fick han gå.
Och sopat av alanen all snö och gjort rent åt kaninen.

Mina fina ungar!
Lilltjejen ville hjälpa till med städningen för att jag skulle slippa göra allt.
Himmel, då får jag ju dåligt samvete.
Jag hade bara bett om att hon skulle röja sitt rum och plocka undan sina väskor i hallen.

När jag och stortjejen kom hem(hon jobbade också idag) så fixade hon klämmackor till lunch medan jag fortsatte lite med den städning som var kvar.
Lilltjejen och hon bakade en kladdkaka som ser helt ljuvlig ut.
Sen hjälpte hom lilltjejen med henens läxa medan jag lagade middagen.
Så snäll.
Fast hon har massa läxor själv.

Jag gråter och gråter.
Gråter för att jag är arg, för att jag blir glad, för att jag är trött.
Fan, vad är det för fel?


I kväll ser vi på melodifestivalen myser och äter den fantastiska kladdkakan.
Laddar batterierna.
Mår bra hela familjen.
Förra veckan tippad jag rätt på vilka låtar som skulle gå vidare.

Fast det var ingen låt jag tyckt var så väldigt bra.
Men " Me and my drum" var skön :)

Mest nyfiken är jag på Brolle och Christian Walz. Men jag väljer att inte lyssan på låtarna i förväg.

Underhållningen i årets melodifestival. Men näe...
Programledarna... tja Marie kanske tar sig.. Rickard är jag sedan tonåren hemligt förälskad i så, han är  förlåten nästan allt :)