Jag och engelskan...

Jag jobbar ju på affär.
Vilket i bland innebär utlänska kunder.

Kul, jag visst, sålänge jag slipper försöka prata med dom.
Jag kan ju för tusan inte!

Idag har jag pratat med några kunder från Belgien.
Dom pratar bra engelska.
Min engelska har typ allt i övrigt att önska.
Men på nåt jäkla vis kan vi förstå varandra hjälpligt.
Jag förstår dem bättre än dom förstår mig.
Men när jag söker desperat efter ord så kan dom föreslå det dom tror jag vill säga.
Och det funkar för det mesta :)

Jag jobbade bara halva dagen idag och åkte sen hem och åt lunch, hängde lite tvätt (mycket tvätt är det när allt ska tvättas om, men det är en annan historia) och åkte sen till apoteket.

Skulle hämta ut allergimedicin åt lillkillen.
Förra ransonen är slut.

Han har fått ögondroppar, tabletter och nässpray på recept från sin läkare.
Testerna visade allergi för det mesta.
Framför allt häst, hund och katt.
Bästa kompisen har en kattunge.
Lillkillen är där nästan jämt.
Han älskar att klippa gräs också, blir skitsur om någon annan vill göra det .
 Nyklippt gräs tål han inte heller...

Måste därför ta medicin dagligen.

Första gången jag hämtade ut tabletter blev det dyrt.
Tänkte inte mer på det.
När jag hämtade nässprayen så var det lika då.
Nu när jag skulle hämta igen frågade apotekstanten om jag inte ville byta mot en annan sort, likvärdig, men hälften så dyr, och som går ju på högkotnadskortet, det gör inte den läkaren skrivit ut på recept.
Så klart jag ville.
Men vad i helsike tänker doktorn!?

Varför inte skriva ut något som räknas in på högkostnadskortet?

Jag blir så trött.
Ska ringa och förnya receptet om ett par veckor, då får hon banne mig skriva ut rätt sorter.
Föresten sa hon cetrezin men skrev clarityn när vi var där.
Vimsig?

Jag är ju också rätt vimsig och eftersom jag inte alltid är hemma när lillkillen äter frukost, inte i somras i alla fall, jag åkte vissa mornar långt innan dom vaknade:)
Så köpte jag en dosett åt honom.
Jag vet ju hur det skulle bli annars.
Jag kommer hem och frågar lillkillen om han tagit tabletten.
Han säger" ja, eller jo, jag tror det, eller så var det igår"

Han älskar sn dosett och jag kan lätt kolla om han tagit eller inte.