Så vansinnigt trött!

Jag blir helt slut när storkillen bråkar som bara han kan.

Det är ständigt denna jävla dator.

I går åkte lillkillen och lilltjejen till Gävle till sin underbara storasyster.
Dom köpte pizza , gick på stan.
Såg på tv och åt godis hemma i hennes lägenhet och sov över där och hade hur mysigt som helst.

Idag åt dom brunch innan dom gick ner på stan.
Stortjejen gräddade pannkaka till dem :)

De tog sen tåget hem  alla tre och jag hämtade dem när jag hade slutat jobba.

Alla nöjda och glada.

Utom storkillen när han inte fick sitta vid datorn hela eftermiddagen OCH hela kvällen.

Natten mellan fredag och lördag fick han sitta länge.
Eftersom lilltjejen inte var hemma kunde jag sova i hennes rum, och då hör jag inte honom.
Därför fick han sitta lägre än normalt då för en gångs skull.
Innan jag la mig pratade jag med honom  om att han kunde ge sig i 2-3 tiden och han lovade gå och lägga sig ungefär då.

I stället satt han till 05.30 i morse.

Och eftersom han satt absolut hela natten, så fick det räcka med några timmar i dag.
När han suttit hela eftermiddagen (4 timmar) sa vi stopp.
Redan när han åt frukost vid 13.30 tiden sa vi att det fick räcka med 4 timmar, så det var ingen nyhet för honom.

Ändå blev han skitförbannad när vi sa att det räckte.
Och skulle absolut sitta hela kvällen idag också.
Vi sa nej.
Och han blev skit förbannad.
Efter en evighets tjatande och sväranade blir jag också arg.
Skit arg!
Hjälper ju inte ett dugg.

Det har varit hur mycket som helst av den sorten på sistone.
Och vi VET att det är data spelandet som är boven i dramat.
Vi försöker därför begränsa honom så gott  det går.
Fredags natten var ett undantag.

Normalt måste han sluta i tid eftesom jag inte kan sova när han sitter och spelar.
Vårt sovrum är direkt under hans.
Ska jag upp på morgonen är det senst 24.00 som gäller.
Jag orkar inte annars.

Då har han redan suttit i rätt många timmar, så jag tycker inte så synd om honom.
Lördagar får han sitta senare om han vill, men ändå inte för många timmar.
Därför kan han välja att inte sitta vid datorn på dagen, utan sätta sig senare på kvällen och sitta sent.
Det gör han inte.
Utan sitter sina timmar redan på eftermiddagen, och bråkar, bråkar, bråkar om att sitta hela källen och halva natten också.

Är det som han säger att vi är helt jävla dumma?

Jag börjar tvivla på min totala övertygelse.

Jag är så trött.
Jag orkar inte med alla dessa bråk.

Elvira

Datorberoende är ett elände, vi har mycket tjafs om det här med datatider med stortjejen här hemma, så jag vet hur det känns.



Kram på dig..