Ljusvitt och mörkvitt

Ja, något ditåt.

Maken köpte färg förra veckan, målaren övertygade honom om att han inte skulle ha kritvitt, det skulle bli fel mot luckorna, ingen målade med kritvitt.
Ja, eftersom vi inget vet så trode vi på det.
Han köpte det och målade.
Det blev snyggt.

Tills idag.
Nu är luckorna uppe.
Och det målade ovanför luckorna ser skitigt ut.
Bara att åka och köpa ny färg och måla igen.

Suck!

Luckorna är i allafall på plats.
De ser inte riktigt ut som jag trodde, men visst blev det snyggt.

Köpte tapeter idag.
De är vita.
Kritvita:)

Blir det snyggt?
Ingen aning.
Jag är urdålig på sånt ,men jag hittade inte en enda jag kände mig 100% nöjd med.
Det är ju så stora mönster på allting, eller också är dom för plottriga.
Vi har ju liksom så lite vägg i köket.
Så det fick bli den vita med vitt mönster.
Vitt kan väl inte bli sååå fel?

Kanske blir det för färglöst.
Troligen.
Men med det mörka golvet blir det nog ganska ok i allafall.
Jag önskar jag hade lite känsla för sånt här.
Det har jag inte.
Mest bara ångest .
Phu.
Men skåpen sitter rakt och lådfronterna sitter fast.
Det är en klar förbättring :)