Glädje!

Förra måndagen väntade och väntade vi på vår färskvaru bil

Den brukar komma vid 13 tiden, rattad av världens bästa lastbilschaffis, Stefan.

Stefan körde även matvarutransporter till mitt gamla jobb, så honom har jag träffat många gånger.
Han är snäll och så otroligt hjälpsam, dessutom rolig och trevlig. Påminner om en stor nallebjörn :)
Toppen helt enkelt.

När varorna inte hade kommit i 13.30 tiden visste vi att något var fel, jag och min chef tittade på varandra och sa i munnen på varandra, det är INTE Stefan som kör i dag.
Det visste vi eftersom han alltid ringer när han är sen, även om det är aldrig så lite (varutransporten har en en ankomsttid som är + - 2 timmar, så egentligen behöver han aldrig ringa, men gör det ändå så vi vet)

Vid 3 ringde vi till coop logistik och frågade.
Svaret blev att det hänt något på åkeriet , därav förseningarna
De lovade höra av sig.
En stund senare ringde de upp oss igen.
En tragisk olycka hade skett, någon hade gått bort.
Det var förseningar och vi skulle få våra varor i 16- 17 tiden.

Vid det laget var vi gråt färdiga.
Och när bilen så kom var det ju en ny chaufför som vi aldrig sett tidigare
Han visste inte vad som hänt, för han var inkallad på sjukdom redan dagen innan.

I torsdags var det så dags för färskvaror i gen.
Ytterligare en ny chaufför

I helgen messade jag till min gamla jobbar kompis.
De hade också en ny chaufför, som dessutom hade sagt att det nog var han som skulle komma i framtiden.
Ja, då la jag ihop 1+1 och fick det till 2 , så klart.

I dag var det med tungt hjärta vi konstaterade att det nu var dags för varubilen igen.
Det kändes jobbigt.

Så ringde telefonen på förmiddagen.
Chefen svarade.
Sen kom hon glädjestrålande in i affären och ropade: Stefan ringde,han är sen!

Och visst var det Stefan som kom, inte särskilt sen, och himmel vad skönt det var att se honom igen!!!!

Han hade varit sjuk förra veckan.
Inget allvarligt.

Men en man från deras åkeri hade avlidit.
Han hittades på måndag morgon när de på jobbet saknade honom och ringde hans bror.
En man som inte ens fyllt 50 år.
Djupt tragiskt.

Men för oss var det ändå  glädje idag.
Värdens bästa chaffis är tillbaka.
Vi bjöd på tårta idag :)

I morgon åker jag med skolan på skolresa till furuvik.
Vädret ser ut att bli helt ok.
Det blir nog roligt!
Jag passar på att följa med, det finns plats i bussen, och mina tvillingar vill fortfarande gärna att mamma följer med.