Blixtar och dunder.

Lagom stressad, ja då jobbar man och presterar som allra bäst.

En sån dag har jag haft på jobbet idag.
Bortsett från lite irritationsmoment, som att någon sätter igång och torka golven i butiken , just när det är som mest folk en fredags eftermiddag...
Ja, bortsett från det har det varit en toppen dag.

Jag har hunnit det jag har tänkt.

Här hemma hade vi strömavbrott i morse.

Ja, tydligen hade vi fått det redan i går kväll, men då hade jag somnat och jag har inte vaknat en enda gång i natt, därför märkte jag det ju inte heller förrän larmet på mobilen gick igång en halvtimme efter att min klockradio skulle väckt mig.

Vi hann ändå, och för en gångs skull hade vi vatten fast vi var utan ström, det brukar ju förvinna några minuter efter strömmen.
Tydligen har pumpstationen inte varit strömlös :)

Hår blåsen fick följa med till jobbet och jag blåste håret inne på kontoret lite hastigt innan jag började jobba.
Jag var tidigt på jobbet för jag var rädd att vi hade varit strömlösa där med, och då är det en del att ta hand om, datorer att starta i gång, frysar och kylar att kolla osv.

Som tur var hade vi inte haft strömlöst där!
Vilket gjorde att jag hann åka hem och ta fram stegen åt sotaren när jag kom på att han skulle komma i dag.
Glömde helt bort det i går kväll.

För i går kväll ös regnade det och åskade så det dånade i flera  timmar.
Det slog ner någonstans här i närheten när jag och lillkillen var ute i vedboden och hämtade ved.
Hua som det smällde.

Kanske kan ha med strömlösheten att göra...

När jag åkte hem på lunch idag stod det 4 fortum bilar vid kraftstationen ....Fortum gubbarna hade att göra idag :)

Nu ska jag krypa i säng igen.
Jag är så jäkla trött! Tror att nu när oron över vad som var fel i min mage släppte och då kom alla sömnlösa nätter i kapp mig.
Åh vad det är skönt att sova utan oron!