lyxigt

Jag jobbar inte så mycket nu.

Ca 73 %.

Det känns så himla lyxigt.

Inte minst den här veckan då jag så påpassligt var ledig igår när lillkillen behövde vara hemma och ta igen sig.

Idag börjar jag inte förrän efter lunch och har därför hunnit röja upp efter helgen och måndagens "absolut inte göra någonting" frossande.

När jag jobbade heltid kunde jag aldrig någonsin unna mig en sån helg.
Hann ju helt enkelt inte med det.

Visst vore det fint med en till heltidslön.
Men det är värt en hel del att få mera tid också.
Och att slippa  vara i a-kassans klor.
Himmel vad skönt det är att kunna tacka ja eller nej till att jobba extra och veta att det är helt upp till mig själv, Ingen annan lägger sig i.
Jag bestämmer själv över min lediga tid.
Inte a-kassans regler och arbetsförmedlingens handläggare.


Det känns fortfarande konstigt att vara hemma och ledig en vardag utan att ha några barn hemma.


Knepigt.
Skönt.
Tomt.

Man måste vänja sig.
Jag har haft småbarn hela mitt vuxna liv.

Men.
Det känns om om jag kommer att kunna vänja mig utan större bekymmer.:)
Fast det är lite vemodigt, det är det.
Angela

Dags för en sladdis? ;)

malin

Näe.

Fast visst vore det mysigt.

men varken jag, ekonomin eller vårt hus håller för fler barn är jag rädd :)

Carina

ärligt talat så förstår jag verkligen inte akassans regler med hel/halvtid som gäller numera. Om jag fattat sakern rätt så är det ju helkonstigt, att man inte får jobba hur mycket som helst, att en del måste tacka nej till jobb.....konstigt till 1000!