Oj, vilka sötnosar!

Idag efter jobbet kokade jag kaffe och dukade fram smörgås och bullar på altanen.
Just då kom vår kompis P och hälsade på, trevligt, det var längesedan, och rätt vad det var sa han"titta igelkottungen på gräsmattan".
Och ja! En sååå söt liten kotte kilade fram över gräsmattan.


Medan vi tittade på den så fick vi syn på en till längre ner i slänten.
Lika söt den så klart .
P lyfte upp den till Lillkillens stora förtjusning, han trodde aldrig att det skulle gå :)



Lite senare när jag var ute och hängde tvätt fick jag syn på dem igen, nu på grannens gräsmatta alldeles vi vår tomtgräns.
Jag gick dit och ut kom mina nya grannar.
Vi hälsade och pratade lite och dom berättade att ytterligare två ungar fanns längre ner på på deras tomt.
Trevliga grannar.
och trevliga små igelkottar :)


I morgon jobbar jag 3 timmar.
På måndag morgon ska jag jobba ett par timmar , sen går jag på semester i 4 veckor!
Känns bra. :)

Troligtvis får jag träffa lilla M redan i veckan.
Hon är 2 veckor och jag längtar så tills jag får träffa både henne och hennes mamma.
Äntligen!
Hon var högt efterlängtad lilla M och både graviditet och förlossning var riktigt tuffa för hennes mamma.
Det ska bli så roligt att få träffa dem.
Hålla liten bebis igen.
Det var längesedan.
Tror det var när G var bebis och han är 1.5 år nu.
Oj oj oj, inte bra :)
Carina

Illsöta småkottar, speciellt fötterna :-)

Jag jobbar denna veckan sen är det 3 veckor kvar

till skolan börjar, spännande till 1000!