En lillasyster?

Idag har maken lyckats formulera sig så tokigt att han lurade lilltjejen att hon skulle bli Storasyster.
Lilltjejen strålade som en sol och frågade om det var sant.

Nä, det var ju riktigt  så pappa menade.
Besvikelse!
Hon önskar sig verkligen småsyskon!

Lite senare hörde vi en ruskigt arg liten tjej på ca 1 år (vi var i Valbo Köpcentrum) och jag påpekade att det var ju så där det var med småsyskon. 
Jaha, konstaterade lilltjejen "det skulle jag nog kunna ta hand om ska du se mamma"



Tvivlar jag inte en sekund.
Men nån lillasyster blir det inte.

Idag har vi Varit på inne bandymatch.

Förlust även idag.

Sen åkte vi till Valbo och Gävle.
Storkillen behövde nya pjäxor och en hockeyklubba.
Egentligen skidor och stavar också, men han får ta stortjejens.
Så nu är det hon som behöver nytt.

Fy tusan vad dyrt det är med sportutrustning.

Men bor man som vi gör måste man nästan ha såna grejer.
Storkillens klass ska åka skridskor och skidor varannan gång på gympan så länge vädret tillåter.




Carina

Jaså det blir ingen lillasyster alltså, har man så pass stora barn som ni kan det nog vara skönt att lägga småbarnsåren bakom sig!



Ja men så hutlöst dyrt med alla dessa sportgrejer, ett var bra joggingskor går ju på minst 1000:-!

Vore det billigare skulle jag allt träna jag också blinkeblink.....kallas undanflykter :-)