Älskar sovmorgon!

Fy tusan vad ljuvligt det är med sovmorgon!

Hela veckan lång när klockradion går på,  tröstar jag mig själv med att på lördag eller söndag får jag sova läääänge.
Jag är så jäkla morgon trött.

Numera även kvällstrött?
Hur gick det till?

Hur som helst.
I morse vaknade jag 9.15, fast jag inte ville, men jag kunde inte sova längre.... maken påpekade torrt att jag ju "bara" sovit 11 timmar.
Ja!

Jag har handlat och städat lite idag.
Varit till jobbet och jobbat lite för att avslasta mig själv på måndag morgon.
Bara i drygt en halvtimme.
Men jösses vilken skillnad det gör på måndagmorgon!

Maken och tvillingarna har åkt skidor, sen har lilltjejen och stortjejen varit och ridit hos en kompis som har en liten häst.
Eller lilltjejen har ridit, stortjejen har gått bredvid :)

Resten av tiden har jag tagit strid efter strid med 13 åringen.
Jösses vad jobbigt det är med tonåringar ibland!

Han har på goda grunder Internet och CS förbud den här veckan.
Fast jag har låtit honom sitta nån timme i alla fall tidigare i veckan.

Idag har han gett sig fan på att han ändå ska sitta vid datorn.
Jag kände att mina "hot" om indragningar i datoranvändandet ju knappast blir trovärdigt alls om han i alla fall får sitta när han vill.
Så jag har sagt nej.
Vilket han INTE har accepterat.
Och det har han protesterat mot på alla möjliga sätt.

Jobbigt.

Är jag helt ute och cyklar när jag kräver att  få ha lite kontroll på hur min 13 åring använder datorn.
Att jag sätter gränser för hur mycket han sitter vid datorn?

Bara för att han har en egen dator betyder det ju inte att han får använda den hur mycket han vill.

Det är där vi har mycket delade meningar.
Tack och lov är i alla fall jag och maken överens....




Nu ska jag laga till något av en grillad kyckling, tre kycklinglår och 2 kycklingfileéer.
Man tager vad man haver :)

Det blir nog någon form av gratäng av kycklingköttet och så ville lilltjejen att vi skulle äta ris till.
Ok.

Sen ligger det en daimtårta i min frys och gastar om att bli framtagen.
Försöker tränga bort ljudet då jag inte har någon vispgrädde hemma
Jag har ju köpt en massa frukt för att göra fruktsallad till vaniljvispen som jag faktiskt har hemma.

Så frågan är, blir det daimtårta med vanilj glass, eller fruktsallad med vaniljvisp?


Vikten är på ett vansinnigt högt +.
Måste tag tag i saken, men jag orkar inte just nu.

Det är så mycket annat som tar kraft just nu.