Synden straffar sig själv

Igår, en surkärring av rang.

En natts god sömn skulle råda bot på det.
Hade ju sovmorgon idag!

Hade klockan på 08.00, skulle bara skicka iväg ett mess till chefen om en sak hon måste komma ihåg eftersom jag var ledig på em igår och det därför blev ogort.

05.15
Malin klarvaken.
Kom på att det kommit ett kvitto på att ett fax inte gått iväg.
Trodde igår när jag såg det att det var i sin ordning, att dett var det jag höll på skicka, men avbröt som det gällde.
I morse kom jag på att min jobbarkompis förmodligen hade faxat sholbergsbeställningen tidigare.
Tänk om det var den som aldrig kom iväg!

Kunde ju inte ringa henne klockan 05.15 på morgonen.
Kunde ju inte heller somna om.
Gav upp klockan 05.45 och la mig och läste.
Klev upp vid 7.30.
Åt frukost och skickade sedan ett mess till charktjejen.
Jooo, hon hade faxat Sholbergs på fm. igår.
MEN hon skulle ringa dem när hon kom till jobbet.
Om det inte hade kommit fram skulle hon hinna göra om det eftersom bryttiden är klockan 10.00 idag.
Phu!

Vid halv tio kom ett mess till.
"Faxet hade gått fram. Gå och lägg dig :)"

Vad tusan är det som gör att man vaknar pang bara och kommer ihåg sånt man glömt dagen innan?!
Den tiden!