Nämen

Hade liksom lite tur idag, igen.
Mamma och pappa kom hit med ca 4 liter blåbär, handplockade, behöver inte ens rensas.
Och en korg med kantareller.
Hade kunnat få mycket mer,men jag tyckte inte jag kunde ta allt dom plockat.
Och jag har massor kvar i frysen.
Min pappa är grym på att hitta svamp och tycker det är roligt att gå i skogen och plocka.


Stortjejen var snäll och rensade.
Nu blir det nog varma mackor med svamp i morgon till lunch .

Men gissa vad dom hittade?


Blå blåbär och vita blåbär.
Har vi aldrig sett förut, men visst var det blåbär, lite mindre smak än  dom blå bara.

Lilltjejen har försett oss med godsaker i dag.
Nu i kväll bjuder hon på kladdkaka, som hon gjort alldeles själv, jag smälter bara smöret åt henne.


Till mellis bakade hon och stortjejen som fortfarende har sommarlov scones, sååå otroligt gott :)
Vilka ungar jag har!


Och jag har fått massor av beröm idag.
För ca 30 minuters jobb.
Lite telefonsamtal och ett mail.
Tja, krävs inte mer så :)

Ragnvi

Morning o tack för titten in till mig! Du är så välkommen tillbaka!

Härliga ungar du har! Och härlig blogg! Återvänder gärna!

Kramen!

Ragnvi