Ingen varg

Jag och lillkillen gick ut på en liten kvällspromenad.

Det var mörkt och så varmt och  otroligt skönt.

Sedan jag satte på stegräknaren på min mobil har jag blivit lite nojjig.
Vill helst inte komma under 10 000 steg.

En promenadpå ca 40 minuter och så en dag på jobbet, då är jag lätt över 10 000, men idag har jag varit ledig, samma promenad, men det blev inte så många steg mer.
Att springa omkring här hemma i huset lite är inte mycket att komma med i jämförelse med 8 timmar i affären.


Så, det fattades drygt 2000 steg och vi bestämde oss för att gå ut och titta om vi skulle se vargen som faktiskt stryker omkring här på byn, mitt bland husen.
Senast i tisdags sågs den mitt i byn redan i 22.30 tiden på kvällen.

Rädd är jag inte, tror den springer fortare än jag hinner blinka om vi kommer :)

Läskigare då den grävling som springer omkring på vår gård... fast den är också rädd, men vi såg den häromkvällen och den är stoooor....
Tror dessutom att den är orsaken till att alla små söta igelkottar är försvunna:(

Lillkillen och jag såg varken björn, varg eller grävling.

Bara några katter och en

Lika bra det.
Carina

Stegräknare, oj den har jag glömt bort.

Den jag har funkar så att det måste vara

minst 6-7 steg för att den ska ge utslag!

Kanske dags att plocka fram den igen :-)