Åh, dessa fantastiska män

Som vet hur en dator funkar :)

Jag har haft med 2 att göra idag.
En som kom till mitt jobb, som är expert på vårt kassasystem.
Bra han kunde hjälpa mig med det han skulle.

Sen var det bara en massa krångel med Internet anslutningar, proxyservrar osv. kvar.
Det kunde inte Kjell hjälpa mig med.
Jag hittade inte ens länken till vår viktigaste arbetsplast på nätet, därifrån vi gör  det allra mesta.

Hittade dessutom inte telefonnumret till honom som kunde hjälpa till.
Men den hjälpsamma Kjell kände någon som visste numret till någon annan som jobbade på samma ställe.

Jag ringde honom och han visste genast vem jag sökte, jag fick ett telefonnummer nummer och ringde bävande upp.
Det brukar vara svårt att få tag i folk utan att först stå i telefon kö i minst 20 minuter och sen bli bortkopplad ett par gånger innan man till sist en eller ett par timmar senare får tag på den man sökte.

2 signaler, sen fick jag svar!
Rätt man, han visste ganska snabbt vad det var jag behövde hjälp med fast jag inte riktigt visste det själv.
Med vänlig, inte ett dugg stressad (!)röst frågade han om jag ville att han kopplade upp sig mot min dator och fixade till inställningar och sånt.
JA!
Sagt och gjort.
Han fixade och donade, jag tittade på :)
10 minuter senare var allt krångel borta.
Det fungerade toppen bra!

Underbart!!!!

Ikväll försökte jag deklarera på nätet.
Hade förstås gömt lösenordet till mitt bank id.
Var tvungen att ta bort det och göra ett nytt.
När allt äntligen var gjort och jag skulle skicka och "skriva under" blev jag utloggad pga av overksamhet.
Hm, inte vet jag....
Lessnande i allfall och har nu fortfarande inte deklarerat
I morgon kanske.