Glädje och sorg.

Ja, man måste orka med att se både ljuset och sorgen.

S har en positiv livssyn.
Hon har beslutat sig för att klara det här.

Vi pratade länge i går kväll, grät lite grann båda två.
Jag lyssnade mest.
Men hennes sorg över att förlora ett bröst, överskuggades av viljan att leva.

Jag vill inte fara med pekpinnar, men jag var tvungen att berätta om en kvinna jag träffat som fått båda sina bröst borttagna, men nu fått "nya" och hon är jätte fin.
Mitt budskap var väl snarast, : se till att bli frisk, så ordnar det sig sen.

Vet inte om hon tyckte jag förringade hennes sorg, det var inte det jag ville.

Till helgen åker hon på Ladies Night och har förhoppningsvis roligt .
Det önskar jag henne.
Gråta och grubbla har sin tid.
Men släpp in så mycket glädje det bara går.
Det är i glädjen man hämtar kraften.

Från det ena till det andra.
Mitt lilla glädjeämne efter en mer eller mindre sömnlös natt blev i allafall att stiga upp på vågen.
- 1 kg den här veckan.

Jag som varit så tveksamma till att fortsätt ska nog köra ett tag till.
Eller så byter jag metod.
Fast att slopa socker, DET mår jag bra av.

Att äta mer av smör och grädde och fullfeta produkter tror jag också på.
Det är ju det jag ger barnen.
Det är naturligt.

Fast det är naturligt att äta potatis, rotfrukter och bröd också.
Grovt bröd och potatis är sunt i mina ögon.
Där krockar det lite.

Fast vad tusan är några extra kilon i förhållande till att vara frisk och må bra.

Det betyder inte ett skit!