Nog har vi vinter

på sportlovet i år.....

Det snöar igen.
Nu börjar det bli riktigt mycket snö.

 I morse när jag åkte till jobbet åkte jag i ca7 cm nysnö, och full vinter ,på radion pratade de med en kille från södra sverige, blekinge tror jag det var.
Anders Timell frågade om de hade sett någre vårtecken, och killen svarade att det fanna många ....

Suck.
Nu känns det som om det räcker med vinter.

I mars vill vi ha lite snösmältning, sådär  så det dropplar från taken på dagarna när solen skiner, och det blir stenhård skare att åka spark på av solen som värmer och kylan på nätterna.
Sen i April när vägarna börjar tina av och det klapprar av klackarna när man går på asfalten, när vägarna är fulla av vinterns grus och man börjar vänta på att de ska sopas.


Låter det inte underbart!

Och när det är ljust på mornarna när man åker till jobbet redan klcokan 06.30 och det är ljust när man åker hem vid 18, när dagarn blir längre och nätterna kortare

Jag vidhåller att jag älskar vintern, det gör jag verkligen.
I December, Januari och Februari.

Idag ringde föresten först storkillen till mig och talade om att det gått bra på sjukhuset.
Visserligen fick han ytterligare 14 dagars antibiotika, men sövning och omläggning hade gått bra.

Sen ringde maken och berättade samma sak, sen som i förbigående, la han till att han fått fortkörningsböter.

Ja, jag blev ju inte glad, men inte heller förvånad.
Inte alls....

Fan!
Dom pengarn är jag övertygad om att vi kunde vi gjort nåt mycket roligare för.

Men ,men det är bara att gilla läget.
Fast sur blev jag.

Carola m 7

Haha:) "som i förbigående berättade han att han fått fortkörningsböter"...

Ja det var väl inget han ville skryta med kan man tänka;) Stackarn:)

Skönt att det går bra för sonen med öroningreppen!

Och jag längtar åxå efter sol och vår, men än så länge är det ok med vinter, håller med om din tidsplan. Vi har ju faktiskt haft under nollan länge nu, och snön har legat kvar, inget slask och plask, så det känns helt ok, men nu töade det bra idag så nu kan det gärna fortsätta, börjar det slabba så kan det försvinna istf att frysa på igen:(

Ha det gott:)

Anna B

Skönt med sonens öra, men mindre kul med böterna. Det kan man helt klart vara utan.



Våren kommer ska du se!