Wow!

Att det kan snöa så mycket på så kort stund!

I natt hade det kommit ca 1.5 dm

Idag har det säkert kommit lika mycket till.

Jag gick ut och fick i 17.30 tiden.
Glad ihågen för plogbilen hade ju ganska nyligen varit här ....
Ha, ha.
Mycket nö i skorna innan jag var hemma igen.
och ca 3 cm snö på mössan:)

Tog spaden och skottade upp en gång till pannrummet och så framför trappan där vi har stenbeläggning  och en gång  till bon.
Tog väl en halvtimme.
Lätt snö.
Men jag antar att rörelsen är så ovan att jag ändå har träningsvärk i morgon:)

När jag tittade ut ett par timmar senare yntes det inte att jag skottat....
Nu har maken varit ute och skottat, också det var rätt lönlöst.

Det är verkligen otacksamt att skotta så länge det snöar :)

2 gånger idag har vi varit ut och skakat fram julgranen ute.
Ljusen har knappt synts under all snö.


Kommer jag  ihåg i morgon ska jag knäppa kort i dagsljus.
Det är vansinnigt vackert!

Och säkert nästan lika var än i sverige vi bor!
Fantastiskt , så här lagom till jul!
Angela

Såg på tv att det nog har snöat mest i landet runt er.