stolt :)

Idag kom stortjejen hem för jullov.

Härligt att ha henne hemma ett tag igen.

med sig hade hon ett diplom.
För att ha 100% närvaro denna termin.
Tydligen var hon ensam om det i sin klass.

Visst, man kan inte rå för om man blir sjuk.
Men inte en enda gympalektion har hon missat ens!
Bra jobbat, tyckte skolan också, och hon fick faktiskt en biocheck på 220 kr !

Kul uppmuntran!

Jag vägde mig i går.
Blev glatt överaskad då förra helgens utsvävningar försvunnit och det med råge.

Om man antar att jag gick ner 0.6 kilo första veckan med LCHF metoden (förmodligen var det mer,men jag vågade inte väga mig förrän efter en vecka när jag kände att jag faktiskt kommit igång och att det hänt något)

Då har jag nu gått ner 11 kg!

Om inte så är det i allafall 10 kg drygt.
Jag är sååå stolt över mig själv :)
Inte lite jag skryter heller.
Men himmel vad skönt det är!
Mina älsklingsjeans sitter precis som dom ska nu.

Nu vill jag ner lite till.
Men främsta målet är att inte gå upp igen.
Något som jag alltid , alltid brukar göra.
Ett sätt att motverka det är att faktisktiskt att blogga lite om det hela.

Det har hjälpt lite på väg neråt att på nåt sätt erkänna framsteg och bakslag varje vecka.
Inte lika lätt att sticka huvudet i sanden och låtsas som ingenting då.

Nu hoppas jag och tror att det hjälper även att bibehålla vikten.
Jag ska, hur otrevligt det än må vara, fortsätta att väga mig varje vecka.
Om jag gör det kan jag ju inte förneka för mig själv att jag spårat ur i allafall.

Det är så jag alltid gjort.
Närdet gått dåligt har jag slutat väga mig och låtsats att jag inte gått upp i vikt.
Sakta har kilo lagts till kilo och plötsligt har man som den här gången gått upp 11 kilo utan att egentligen märka det!

Nu kommer min första stora utmaning.
Julen.

Men, äta av allt kommer jag att göra.
men inte i så stora mängder som jag brukar.
Värst blir det på juldagen hos mina svärföräldrar.
Det är sååå mycket mat.
Först smörgåsbord med allt möjligt.
Sen stek och potatis med sås och kokta grönskaer.
På det blir det efterätt och lite senare fika med minst 7 sorters kakor.

För att inte vara allt för oartig måste jag ju äta lite av alla rätter.
Phu!
Fast kakorna.... Det blir jobbigt att inte smaka av alla.

Här hemma är det lättare.
Vi skippar varmrätten och har litet julbord med småvarmt.
Och kaffe och kaka efteråt.
Senare fika även här, men det är lättare att låta bli sins egna kakor:)

Nåja.
Det är bara jul en gång om året.

I morgon jobbar jag 09.00- 18.15 (ev. blir det nog senare)
Visst skulle det varit skönt att vara ledig och pyssla lite hemma.
Men det kommer att bli kul att jobba.
Jag ser fram emot det, massor av folk och alla på gott humör, nåja, men de flesta då :)
Dagen kommer att gå i ett flygande fläng.

Kul!
Efter jobbet blir det Tacos i värsta fredagsandan.
Snabbt.
Ja det är anledningen.
jag jobbar och tvillingarna ahr träning, så vi kommer väl hem ungefär samtidigt.
Stortjejen ska fixa mat, och tacos går snabbt och enkelt.

Skinkan är för övrigt redan griljerad, så första skinkmackan med den lite varma skinkan(som vi alltid äter kvällen före julafton) går vi i alla fall miste om i morgon.

Jul blir det i alla fall:)

GOD JUL!


Ewa

10 kg är kanonbra! Bra jobbat! Nu vet du att du kan. Kram

Angela

Grattis :D visst är det härligt att nå ett sånt mål.

Julen är ju alltid julen...sen tar man omtag och det är det som räknas.

Just nu njuter jag av att kunna sova i en vanlig sån där tält/gästsäng. Sist jag testade slog jag i botten och kunde inte sova i den. Nu är det inget problem.

Känslan gör mig så lycklig att jag skulle kunna gråta :D