Korkad syrra?

I dag är jag hemma och vabbar.

Lite typiskt, det är sista veckan på jobbet.

Men vad gör man?
Lillkillen har huvudvärk och lite feber.
Han kan  ju inte vara själv från 07.30 när jag åker , till 16.40 när maken kommer hem.

Känner mig inte så himla pigg själv heller.
Diffus huvudvärk och lite kulen.

Lika bra

ska i allfall åka dit en sväng i dag och bjuda på tårta.
Det hade jag planerat att göra idag då fler jobbar än imorgon.
Så det får bli en tur till jobbet i lunchtid.

Då kan lillkillen vara själv för farfar kommer att finnas hemma hos grannen då och hjälpa honom med nåt på stugan.
Så han kan ju ropa om det är något.

Häromdagen satt vi alla vid köksbordet efter maten.

Av någon anledning pratade stortjejen och maken om frankrike och tyskland.
Stortjejen frågade var frankrike låg och maken sa :bredvid tyskland.
Hon frågade igen, och menade mer precis, vilka länder det gränsade med.
Varpå lillkillen suckade och sa: Men stortjejen, det ligger bredvid tyskland, kolla här : jag sitter bredvid mamma, mamma sitter bredvid mig.
Tyskland ligger bredvid frankrike, frankrike ligger bredvid tyskland.
Fattar du?

Han tyckte att syrran var oerhört korkad som inte fattade med en gång.
Anna B

Haha, underbart.