Söndagstidningen

Jag älskar som bekant att läsa tidningen på söndagsmornar.
Gärna med en kopp kaffe och en rostad macka som sällskap.

Då barnen som har bråttom gått från bordet kan jag bli sittande både länge och väl.

Idag var det lite stressigt vid frukostbordet, massor skulle göras idag.
Men jag tog mig i alla fall tid at läsa Ola Liljedals kåseri.

Han har en förmåga att alltid få mej att skratta eller gråta.
Ja, det låter fånigt, emn det han  skriver om berör mig rätt ofta.

Idag har det blåst rätt friskt.
Det i kombination med strålande sol har gjort min tvättkorg i det närmaste tom!

Fast jag igentligen skulle tvättat fönstren och storstädat i köket, men inte hunnit med det., är jag nöjd.
Tvättstugan är urröjd.
Tvätten är struken !!!
Ja, svärmor har varit här mest hela dagen, och det är nåt man kan göra samtidigt som man håller henne sällskap.
Storkillen har röjt gräs, stortjejen har blivit klar med sitt författarporträtt.
Lillkillen och llilltjejen har varit på 6 årskalas.
Maken och svärfar har satt upp nya hängränor och så har trappräcket blivit fastsatt igen.
Skönt.

Nu är även räkningarna betalda och det återstår bara att sätta in alla jäkla papper jag samlat på hög i 3 månader.
Fråga mig inte varför, men det kan ha att göra med att det är så jäkla tråkigt....

Allt är frid och fröjd.
Enda problemet är att jag tror jag börjar få ett rejält uppsvält pekfinger på högerhanden.
En vårta som jag har kämpat länge med att bli av med.
Efter att ha frysbehandlat den 3 gånger är den inte ett dugg mindre, snarare tvärtom och nu börjar det bli infekterat på nåt jäkla vis.
Rött och svullet hela fingret.
Inte skönt.
morsdeka

En riktigt produktiv dag, märker jag. Det har det inte varit här. KRAMEN!