Min handväska....

Jag känner mig utmanad av Carola  att visa vad jag har i min handväska.

Jag  har en rätt liten handväska och den var vid uttömmandet faktiskt rätt mager :)





Så: från vänster  översta raden.
Våtservett, en jobbansvisning från AF, kallelese från tandläkaren, (som jag borde ha bokat om tiden för...)ett presentkort från köpis i valbo , en bit av en tågbiljett (?)
2 paket näsdukar, båda halvfulla.... plånbok, min lilla fickkniv, den är rysligt bra att ha till lite av varje kan jag säga, det är pappa som gjort den och den är tillräckligt liten för att vara laglig :)
Min mobil, handkräm, några lösa mynt (parkering kanske?), Potatisskalare (jag jobbar ofta i olika kök och eftersom jag har ont i lederna klarar jag inte av vanliga skalare , den ligger kvar sen sist )
2 kulspetspennor.
Från väster igen.
Bindor , läppglans, mascara, ett lypsyl,tändstickor, en bilnyckel som det ska bytas batteri i i larmdosan, två hårsnoddartamponger (hur många som helst, lägger i eifalla tt lite då och då...)
Och allra längt fram en pytte liten rulle tandtråd och hårborsten med ytterligare några snoddar virade om skaftet.

Det ser ut på innehållet i min handväska som om jag ofta sminkar mig och är noga med håret.
Vilket får mig att skratta högt för mig själv.

I förra veckan när vi åkte på fotbollsavslutning på kvällen kom jag på att jag inte hade borstat håret på hela dagen, inte ens på morgonen, då jag bara snodde upp en hästsvans när håret torkat efter duschen.
Sminkar mig gör jag sällan, men mascara brukar jag ta på på mornarna.
Carola m 7

Kul att se !

Men nu måste jag kolla igenom min väska igen, för när jag såg din fickkniv så kom jag på att jag ju brkar ha en såndär armekniv från landet som jag varken kan uttala eller stava till...Scweitz???Nää?

Alltså ingen Rambostor utan en liten med massa funktioner på - tandpetare, sax, såg, pincett osv..

Den är superbra att ha!! Laglig vete fasiken, men det är inte så ofta jag blir visiterad:D

Pialotta

Det var inte lite du bär med dig:-)

Jag skiftar med tre tygväskor modell större i vardagen så de blir att flytta över vad som behövs just den dagen.. Men visst bär man på en hel del.

Ha de fint tjingeling

Pialotta

Fel url.. det här ska det va:-)/Pialotta

morsdeka

Använder sällan handväska, men när jag gör det, har det en tendens att snabbt bli en massa grejer i den. Allt liksom bara förökar sig. KRAMEN!