Fy fan!!!!

Vad jag hatar att vara arbetslös!

Det suger !

Inga jävla rättigheter alls.

Jag gruvar mig för att börja jobba i vinter.
 Får jag jobbet jag sökt, vilket jag är i prinsip helt säker på så är det 3 av 4 helger.

Men så räcker inte timmarna riktigt där  och jag får hoppa in extra på ett annat ställe, de behöver hjälp på helgerna.
Skit kul.

Klart jag vill jobba.

Men inte i stort sett varje helg i 4 månader.

Och inte varje semester, varje skollov och vareviga jävla storhelg!


Usch vad låg jag är idag .
Vill bara sätta mig ner och grina.

Jag har sökt på utbildningar, emn tänk om jag söker., komme rin och så funkar det inte?
Jag är livrädd för att misslyckas en gång till.

Basår på Högskolan.
När man läst det så ger det samma  behörighet som om jag läst NV programmet på gymnasiet.
Matte motsvarnde C,D,E 
Biologi A och B
Fysik A ochB
Kemi A och B
Matte har jag alltid tyckt om, Biologi är ok, men fysik och kemi har jag varit livrädd för.
Skulle vilja lära mig, men vet inte om jag fixar det!!!
Det är ju jätte längesedan jag läste matte A,B,C

Apotekstekniker kanske?
Redovisningsekonom?
Tandsköterska?

Fan, jag får snart panik!
Ewa

Många Kramar!!!



Jag är inte helt obekant med vare sig situationen eller känslan.

Angela

Uffa vännen! Vet hur det känns.



Skickar en stor fet Cyberkram till dig!



För ovanlighetens skull hoppas jag att du inte får jobbet. Du behöver lite ledigt du med.

malin

Tack snälla Angela och Ewa!

AKP

Åh men tack!

Vad glad jag blir av dina ord!!

Du får lägga till mig på bloggkoll så du har koll på alla mina uppdateringar ;)

Ha en trevlig kväll!

Carola m 7

KLart du inte vill jobba varenda helg!! Det vill ju ingen! Och ingen borde göra det heller, speciellt inte om man har barn:(

Fast visst tror jag att du klarar av att läsa, bara du ser framför dig till VAD du läser. Jag har en kompis som läst upp sig på komvux(tror jag) på halvfart och helfart och hit och dit(mao jag har ingen aaaaning om hur hon läste*s') och nu fick hon jobb direkt efter avslutade studier:) Hon har pluggat några år så det var nog inte på heltid förresten. Bokföring,bla. Träffade henne häromdagen och hon såg såå snygg och fräsch ut, jag är ju van att se henne på öppna förskolan i jeans och tröja, nu var det kjol, stövlar och blus, tjusigt:)

Nöjd och glad över sitt nya jobb är hon åxå, så det lönar sig ju att plugga!! Jag ska åxå....seeeeeeen;)

Jag håller tummarna för att du får vara ledig några helger iaf!!

:)

Pialotta

Det där med jobb nu i denna tid är tufft, men att jobba så mycket och näst inpå alla helger verkar inget vidare. Just nu går mannen här arbetslös och det efter 1 månads sjukskrivning.. inget roligt alls.. man går liksom i vägen för varann och värre lär det bli om jobben uteblir. Idag varslas det över allt och det där med jobb över 50 år kan man nästan glömma.

Ha de gott och det ordnar sig alltid på något sätt och vis:-)

morsdeka

Jag har ju precis skrivit in mig hos AF och har inte riktigt kommit i smeten ännu, men tuffa tider väntar säkert runt hörnet.

Jag hoppas verkligen det löser sig för dig. Håller tummarna. KRAMEN!