Underbar helg!

Ja, faktiskt.

Så otroligt skönt att komma iväg ett par dagar.

Det har varit total avkoppling från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag.

Hoteller var jättefint.

Frukosten var ljuvlig.

Affärerna låg ju vägg i vägg med hotellet:)

Lyx i stora mått när man kommer från landet !

Jag kunde gå ut själv och köpa lite kläder till mig själv på lördag förmiddag, och hitta tillbak till hotellet igen utan svårigheter, det ni!

Jag köpte nya jeans,exakt samma modell som de förra jag köpte, men 2 stl. mindre!
De kändes lite små, men jag vet ju vad mycket de går ut sig, och efter att ha haft dom idag vet jag att det blev perfekt.
De andra lägger jag ut på Tradera.
Få se om nån vill ha dem.

Efter min lilla shoppingtur på egen hand gick jag tillbaka till hotellet med kassen, och hämtade maken så gick vi ut och handlade lite julklappar.
Och fikade.
Efter några timmar tröttnade han och gick på hotellet, men jag tog en sväng till och tittade lit på julmarknaden och så.

På kvällen gick vi ut och åt en ljuvlig middag, så otroligt god mat!
En jätte fin restaurang.
Lyxigt.
Efter det gick vi på bio.
Bara en sån sak är jätte lyxigt när man har 5 minuters promenad efter för att komma till hotellet

Vi såg "RallyBrudar

En lättsam och ganska rolig film, med så härlig musik!

Idag kom vi hem i 14 tiden och blev bjuden på mat hos mamma och pappa.
Åkte sen ner på vår egen lilla julmarknad vid affären med barnen.
Vädret var inte det bästa, men det slutade i alla fall att snöa blötsnö lagom som vi kom dit.

När vi kom hem tvättade maken bilen medan jag packade ur och fixade lite med tvätt och sånt.
Så skulle vi fika när jag fick se att ungarna lyckats måla 2 rejäla streck med svart märkpenna på köksbordet.
Jag fick förstås ett utbrott.
Jag provade helt meningslöst med  diskmedel, kemisk bensin, nån silikon borttagning, tja allt jag kunde hitta.
Men med nagellacksborttagning fick jag tillslut bort det mesta.
Tack för det, hur kul är det med två breda svarta ränder på köksbordet som i övrigt är rätt snyggt?

När jag sen skulle gått ut i pannrummet med lite kartonger och papper, fick jag höra ett billlarm.
Nyfiken som jag är så gick jag runt huset för att se varifrån det kunde komma, det finns ju inte så många hus på vår lilla väg.
Gissa om jag blev snopen när ljudet kom från vårt garage?

In och  hämtade larmdosan.
Stängde av -det hände ingenting.
Hämtade maken.
Han försökte med allt, men det funkade inte.

Troligtvis har det kommit in fukt nånstans när han tvättade bilen.
Han fick inte tyst på det hur han än försökte.
Så nu har han kopplat bort batteriet....
Nu är det bara att hoppas att det är tyst när jag kopplar på det i morgonbitti.

Annars är det väl bara att ringa bilverkstan och fråga snällt om jag får komma.

Kvällen kommer jaga tt spendera med Wallander.
Ja, det är en last jag har.
Jag Älskar Krister Henriksson som Wallander.

 Jag är rätt svag för Henning Mankells böcker också.

Jag läser just nu Kinesen.
Anna B

Å, det låter som en toppenhelg. HÄRLIGT!

morsdeka

Jag har äntligen förlikat mig med Krister som den nye Wallander. Att han varit bra hela tiden, råder det inga tvivel om, men jag haft svårt att se honom som Wallander. Det var ju Lassgårds stora paradroll. KRAMEN!