Lyx fredag

Här i huset intill skogen i lilla byn är det en riktigt lugn och lyxig fredag idag.

Jag har inte särskilt många måsten.

Det är i själva verket så att jag bara måste tvätta och så ska jag ge mig på högen med kläder som måste lagas.
Den har blivit rätt hög vid det här laget och nu måste symaskinen fram för att fålla upp jeansen jag ska ha på eftermiddagen.

Jag är fullt medveten om att i samma stund som symaskinen är framtagen och första plagget ska åtgärdas, då försvinner känsla av lyx fredag.
Det kommer garantert att krångla.
Det gör det alltid.

Men än så länge såsar jag omkring och bäddar, tvättar, packa, dricker kaffe r och lyssnar på radio.
Allt i en rätt maklig takt:)

Mindre kul är det att min syster och svåger just nu är fast i Thailand
Lyxigt bekymmer det med kan man tycka, sämre ställen finns väl att få några dagars extra semester på.
Förvisso.
Men det finns jobb som väntar osv.
Ändå går det väl an för dem som är två vuxna.
Det är sämre för barnfamiljerna.

I kväll bär det av till Uppsala.

Lillkillen ska skynda sig skriva önskelista när han kommer hem idag.
Storkillen och lillkillen har redan fixat sina.
Och stortjejen då?
Nä, hon vet inte vad hon önskar sig.

Det blir ju enkelt.

Ewa

Ha en toksön helg nu! Kramar.