Gåtan är löst!

Nu vet jag varför jag är så usel på att sy.
Eller usel på att sy är jag väl egentligen inte, men det går sällan bra och är i stort sett aldrig roligt.

Högen med laga kläder som behövde en symaskin gick snabbt att beta av, kan ha att gör med att innehållet i soppåsen ökade snabbt där en stund....

Hur som helst var det en del pilligt som måste sys för hand.
Gick väl bra, men så sakta så sakta!
Vet ni varför?
Jo, jag läste tidningen och drack kaffe samtidigt.
Där har vi det!

Jag tycker det är så trist så jag har ytterst lite uppmärksamhet på det jag gör.
Kan det bli bra då?
Näe.
Jag slog i hop tidningen, drack ur kaffet och nu är lilltjejens byxor  snyggt och prydligt ihopsydda , för hand, i grenen där de spruckit upp.
Sådana där byxor med foder, så  att sy på maskin gick ju inte.
Jag tror jag ska ha det i åtanke nästa gång jag köper kläder.
Dom ska vara lättlagade :)

Ska tänka på en annan sak när jag köper jeans till mig själv föresten.
Att inte tro att jag går ner i vikt så att de där byxorna somnästan är bra kommer att bli bra.
Det blir dom inte, snarare tvärt om.
Och jag bör också lägga på minnet att stretch jeans går ut sig ganska bra.
Köpte ju ett par för 14 dagar sen.
Hade dom i 2 timmar, sen var dom för stora.
Riktigt jobbigt för stora,

Så ett par jeans kastade jag idag, perfekt i storlek och snygga, men hopplöst utnötta och trasiga.
Ett par är fula, två par är för små och ett par är för stora.
Suck.
Jag klämmer ner mig  det par som är minst för små, störst chans att jag köper mig ett par nya då :)

Nu ska jag göra lilltjejen sällskap framför tv:n, hon kollar på mamma mia :)


Trevlig helg  på er!
Jag återkommer nog på söndag kväll.
morsdeka

Jag väntar med spänning! KRAMEN!