solen kom åter

En helt ljuvlig eftermiddag blev det.

Kanske tom. lite färg på näsan :)

Vägrade en fotbollsmatch på eftermiddagen.
Storkillen tog cykeln och åkte själv, det fick ju inte tvillingarna.
Dom blev rätt sura när jag inte ville, gnäll och gnöl.
Dåligt samvete fick jag förståss, men så gick vi till mamma och pappa och satt på deras altan och fikade, och då ville dom åka och bada.

Nej, nej sa jag det är för kallt, men så tyckte jag att det räckte med nej sägandet för idag så vi åkte upp till badet en sväng.
Behöver jag tala om att vi var ensamma där?

Det var ju hemma match!

Trodde inte att det skulle bli nåt bad, men vips så var dom i och lillkillen doppade sig ordentligt mer än en gång,
Det var faktiskt inte så kallt, glömde förståss termometern, det hade varit kul att kolla, jag tippar på 17 grader sådär, inte illa för att vara i maj :)

När vi kom hem, gjorde jag mig av med ett mycket såligt samvete.
Jag städade den lånade bilen.

Ja, jsut det, i morse när klcokan var runt nio kom pappa hit med sin bil.
Han visste att maken skulle vara borta hela dagen och tänkte att jag kanske behövde en bil jag med.
Gulliga, gulliga pappa!

Klart det underlättar att ha en bil!

Jag har ju lånat hans bil hela vintern när jag jobbat och maken behövt vår bil.
Ja, ska sanningen fram så hade jag den ibland i alla fallför att den är trevligare att köra i vinterväglag, mindre och bättre på nåt sätt,
Maken säger att jag ska tänka tvärt om,. ju större bil, ju bättre vid ev. avåkning.
Det skiter jag i, jag känner mig säkrare i en bil som känns liten och smidig.
Så det så,

Nu har vi haft bilen mycket och den var faktiskt rätt skitig inuti.
Och det är vi med alla ungar som skitat ner den.
Tror inte pappa grusar ner så mycket i baksätet tex.....
Har tänkt ett längre tag att ska städa den, men dom gånger jag haft de hemma har jag inte haft tid.
Och som jag sagt tidigare, det finns rätt mycket annat jag prioriterar bra mycket högre, städa bilar är så vansinnigt tråkigt!

Men nu är det gjort!
Nu gäller det bara att lämna tillbaka den medan det fortfarande syns.....

Matchen slutade 1-4 , lika bra att  vi inte åkte dit ju! :)






Anonym

Tack för orden hos Moa. Kikade in för att läsa lite, alltid lika roligt att "träffa" nya människor. Lite nyfiken på din sons diagnos oxå.



Allt gott!