Nystädat, lugnt och tyst.

Gissa om jag blev glad när jag kom hem och det var nystädat!

Stortjejen hade fixat det.
Jätte duktigt.!

Nu fick jag en ledig kväll, jag har bara badrummet kvar.

Sen ska jag koka kaffe och sättta mig ner och njuta av en tyst och lugn kväll helt i min ensamhet.
Sånt händer nästan aldrig här hemma.
Det är alltid liv och rörelse.
Härligt, visst! men desto skönare när det då och då kommer en sån här ensam kväll.

I morgon när jag kommer från jobbet är det full rulle igen.
Då har pojkarna kommit hem, det är väskor , skor, vantar , mössor, jackor fulla hallen och en tjattrande, kivande  och bråkande syskonskara runt middagsbordet.

Lilltjejen kommer nog att göra som jag i morgon kväll - njuta av lugnet och tystnaden hemma hos farmor och farfar när pojkarna åkt hem (med mormor och morfar som lovat hämta dom i gävle)