Ibland blir jag så trött på mig själv!

Idag har jag lyckats igen.

Helt jävla sanslöst!

I förrgår kväll när det började bli dags att stänga affären, började det lukta mycket illa på lagret.
Förklaringen var att det var stopp i slasken i charken, och det kom upp i golvbrunnen i mjölk kylen.

Torka, torka torka.
Igår morse ringde vi rörmokaren.
Den ängeln dök upp redan vid lunch, och han spolade rören utifrån på nåt vis, och vips var det ok i både charken och i mjölkrummet.
En golvbrunn på lagret och i städskrubben blev också så mycket bättre.
Härligt!

Idag när jag kom till jobbet, lite sen eftersom jag varit på cellprov på morgonen,skulle jag skynda mig att ställa i ordning charken.
Började med att plocka över den inlagda sillen i en mindre hink.
Tog den stoora och tömde ur kvarvarande spad i slasken på lagret.
Massor av kryddpeppar.
Nej, det var dumt, hann jag tänka, men då var det försent.

Stopp blev det.

Skruvade bort silen och öste ur.
Hjälpte inte.....
Fortfarande stopp.

Fast det såg ut som om jag fått bort alla jävla kryddpeppar.

Var tvungen att lämna eländet och gå och skiva skinka osv. i charken.

Kom tillbaka, och det var inte ett spår bättre.
Ja, ja, bra karl reder sig själv tänkte jag och hämtade kaustiksoda.
Tror ni det hjälpte?
Nope.
Slog på vatten, det blev kvar.

Då skulle jag skruva upp vattenlåset under diskbänken.
Ha, ha, det såg ju inte ut som hemma.
Och ärligt talat har jag väl aldrig gjort det hemma heller....

Ringde pappa och han sa att jodå, så kan du göra, men kom i håg att ha en hink under.
Skruvade och skruvade, men inte fan fick jag loss där jag hade tänkt inte, men på ett annat ställe lossnade det.

Suckade och åkte in till pappa på lunchen och frågade om han kunde hjälpa mig.
Och värdens snällaste pappa lovade förstås att komma ner efter lunchen.
Han fixade det hela på nolltid.
Men fy tusan vad äckligt!!!

Nog förstår jag att mina stackars kryddpepparkorn fastnade allt....
Hade det inte varit halvstopp där hade dom ju kunnat passera, dom är ju småååå.

Nu är det bättre än någonsin i den slasken också.

Men jag blev  så trött, dagen efter att rörmokaren varit där sätter jag stopp i ett avlopp till!!!!

Jag vidhåller  att avlopp är makens avdelning här hemma.
Och lyssnar inte på hans mutter om att det är vissas långa hår som ställer till det i dusch och tvättställ.
 tra la la.....

Vadå ?
Så länge han vägrar stryka, vägrar jag rensa avlopp.
Så det så!

 
Carola

Haha:)

fan vet om inte jag föredrar att rensa avloppen framför att stryka? Framför allt gör jag det oftare:D

Men det luktar godare av strykningen....och man blir inte smutsig långt upp på armarna...

Du gjorde ett mkt bra försök iaf, heders!!

:)

Angela

Bra kvinna reder sig själv.. och kan telefonnumret till rörmokaren ;)