Ge mig tålamod, snälla!

En 14 årig dotter som har hemkunskapsläxa.

Toppredningar och botten redningar.

Har fått för sig att hon inte fattar vad som står i boken.

Hon fattar inte vad jag säger heller.
Lyssnar inte på vad jag säger och vi blir lika arga båda två.

Mitt tålamod är nog noll, och hennes är  på minus.

Hur kan man låta bli att förstå skillnaden på botten och topp?
Förmodligen är jag inte pedagogisk för fem öre, och jag ser det ju som självklart och kan väl inte förklara.

Jösses, det är så sant så, små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer, eller åtminstonde stora känsloutbrott......
Ewa

Du kan i alla laga mat. Elin har ingen som helst hjälp av mig när det gäller hemkunskap.

pillris

ja, det förståss, men jag tror inte att det gav något i det här fallet....

Marlene / trolltyg & änglaströssel

oj vad jag känner igen mej/oss... fast min dotter är något år äldre nu. Det spelar nog ingen roll hur pedagogisk man är, i den åldern är vi bara knepiga varelser som fattar noll... och när det är som väerst är vi ondsinta oxå som bara försöker göra problemet värre...
TAck föresten för kommentar inne hos mej. Måste bara säga att länken inte fungerar till din profil så jag fick googla mej hit.